torsdag 27 maj 2010

Suck! Pust! och Stön!

Vilken dag! Jag har spenderat otaliga timmar på detektivarbete efter min kamera som ju plötsligt slutade med att överföra bilder, ett sånt sätt va! Jag var från början ytterst tveksam till sättet ¨de¨ ville att jag skulle skicka kameran på; till en verkstad i Stockholm, eftersom jag köpt den via min arbetsgivare. Mycket riktigt, mina farhågor besannades, på verkstaden fanns inte min kamera och dessutom fick jag tala med en dansk som blev urirriterad för att jag hade mage att inte förstå honom! Förvisso är jag uppväxt på västkusten ganska nära Skåne men jag kan inte hjälpa att jag inte förstår danska såå bra. Tack och lov hade jag turen att få tag på en jätterar tjej med en ängels tålamod på ICA där jag hade postat kameran och hon lyckades hitta alla uppgifter tack vare att jag hade betalat med kort. Hon kunde se att namngiven person hade mottagit min kamera, tillsammans med klockslag m.m. När jag åter igen ringde upp verkstaden för att meddela detta hittade de plötsligt min kamera, hallå! Nu ville de ha ett kvitto innan de kunde börja titta på den. Jag bad då dem att skicka tillbaka den till mig...Alltå är jag tillbaka på ruta ett...Men ett välfyllt kylskåp har jag och i morgon är en annan dag då jag ska besvara alla kommentarer och också kommentera hos mina fina bloggvänner för nu har luften gått ur mig.

7 kommentarer:

Sara sa...

Finns lite du kan testa hemma innan du lämnar in kameran igen (det är ganska ovanligt att elektroniken i kameran orsakar såna fel, vanligen är det sladd eller minneskort som är problemet):

Om du har minneskort (typ SD) i kameran kan du ju börja med att testa om det funkar med ett annat minneskort. Isf är det fel på kortet (kan lösas genom att du formaterar om det, men då försvinner bilderna).

Du kan också testa att byta ut kabeln du kopplar in kameran i datorn med.

En annan idé är att testa en minneskortläsare (som du sätter i usb-porten och sen sätter i minneskortet i, du behöver då inte använda kameran för att ladda ur bilder)..

Tråkigt att service sköter sig så dåligt.

Znogge sa...

Så irriterande! Hoppas att det löser sig på något vis. Men jag håller med, finns en del att testa innan man skickar iväg...

Kram

Camillas dagar sa...

Jag har samma problem med min lillkamera! Då jag fotar med den måste jag flytta över minneskortet till den stora kameran (båda Canon), för att kunna få in bilderna i datorn. Lite irriterande...
Hoppas det löser sig för dig - vilket krångel!
Kram!

sara - Glitterögon sa...

Grattis till V och uppkörningen :)

Sånt där är ju så fruktansvärt irriterande, nästan som att de skyller på kunden. Ungefär som trasslet jag har med fk. Handläggaren försökte få det att låta som att jag hade gjort fel, men vid närmare undersökning av saken är det fk som förhalar handläggningstiden. Varken jag eller någon på mitt jobb har gjort fel, men fk vågar inte säga rakt ut att de har 3 månaders handläggningstid eftersom det då skulle bli ramaskri. Bättre då att skylla på "kunden". Tur du fick tillbaka din kamera i alla fall. Få den fixad nån annanstans.
Jag kan ju tyvärr inte byta fk... :(

Kram på dig.

Marikka sa...

Starkars Molly, jag lider med dig! Ha en trevligt helg iaf hoppas jag.

Eva Agnes sa...

ISCH!!!! Så irriterande. Danskar kan tyvärr, bo i Sverige i 40 år utan att lära sig tala svenska.
Oj, nu får jag nog alla danskar mot mig.
men, kom igen ; en "dansk skalle" klarar jag.
Så är det nuförtiden med det mesta: ingen vill ta ansvar för något. Bara skäller och blir arga.
kramar Eva Agnes

IngelaMollly sa...

Sara: Tack, vad många bra tips! Ska testa alla, hoppas bara att kameran kommer tillbaka...

Znogge: Ja, helt klart vilket jag tyvärr var helt ovetande om...Kram!

Camilla: Tack, ja jag ska testa tipsen jag fått här.Kram!

Sara: Tack. Ja, man kan bli galen för mindre...men det går inte att jämföra med ditt elände med FK. Kram!

Marikka: Tack för omtanken.

eva Agnes: Suck, ja det var bättre förr ;-)Kram!