fredag 17 december 2010

En vecka kvar till jul...

och nog märks det även om jag bestämt mig för att bara göra det jag vill. Mitt grundproblem är att jag är ute för sent med saker som ska fixas och så blir jag stressad. Visst är det galet som många av oss jagar runt och stressar för en enda dag ganska absurt när man tänker efter. Ett misstag har jag i alla fall lärt mig av; så idag åkte jag iväg som en duktig flicka och köpte den bästa i stadas julskinka. I morgon kanske jag gör köttbullar men det känns så där eftersom jag är jättedålig på det; de bara flyter ut i stekpannan, smulas sönder och så blir de så där tråkigt svarta. Det är bra att det går att köpa det mesta färdigt men färdigköpta köttbullar är inte riktigt samma sak, eller vad tycker ni?

5 kommentarer:

Znogge sa...

Vissa saker gör jag men vissa saker köper jag färdigt. Ganska mycket om jag ska vara ärlig... Men det brukar ändå bli hur gott som helst med alla tillbehör och så.

En sak tummar jag inte på och det är det hemlagade potatismoset och omeletten!

Så varför inte sluta att känna stress och press? Det blir bra ändå.

Kram

Mrs J sa...

Känner allt för väl igen det där. Tyvärr är jag redan rätt uppstressad över bygget här hemma. Toppa det med julstress :-/

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag har hört att det ska vara enklare att göra köttbullar i långpanna. De behåller sin runda form bättre då. Men inget jag testat själv.
Jag börjar också bli stressad. Vi har ju knappt ens julpyntat kom jag på! Och så måste vi köpa paket till barnens julstrumpor... och julmat.
Men! Det blir nog jul ändå ;)

Sv: Jag köpte garn till min poncho igår :) Ska bli så kul att virka. Hör av dig när du vill ha din sen och börja kika redan nu vilka färgnyanser du vill ha den i. Jag tog i fyra olika. Ljusrosa, brunt och två beige.
Kram.

Sussi sa...

Normalt brukar färdigköpta köttbullar fungera fint men just på julafton är det lite roligare med egengjorda. Det finns säkert ett bra recept du kan söka upp på internet och följa.

Kramisar

Fliselin sa...

Molly, superdupertipset kommer här: stek köttbullarna i ugnen! Jag gjorde det för första gången förra året, belv urbra. Snygga, hela och goda köttbullar! 225-250 gradre 8-10 minuter! Lägg på bakplåtspapper. Rekommenderas varmt!