fredag 18 juni 2010

Berlin

är en helt otrolig stad; jag känner verkligen historiens vingslag när jag är här. Vi bor i den östra delen som fortfarande är otroligt östlik...känns nästan lite spöklikt fast samtidigt otroligt fascinerande. Nu har jag väldigt ont i fötterna och ska ta mig ett glas vin och softa lite. I morgon beger vi oss mot Sverige igen; stoppar antingen vid det första koncentrationslägret - brrrr - eller Olympiastadion. Sonen väljer; jag vill att han ska vara nöjd när han reser med sina gamla stoffiga föräldrar ;-) Hur har ni det?

8 kommentarer:

Mrs J sa...

Kallt, regnigt, grått och fotbollscup. Om man bara slapp vistas utomhus vore det okej!

Marikka sa...

Här i Stockhom är det soligt i dag.
Det låter härligt med Berlin, en riktig kulturstad verkar det som. Trevlig helg!

sara - Glitterögon sa...

Härligt att ni verkar ha en trevlig resa.
Här är det sol och regn om vartannat, Svensk sommar!

Eva Agnes sa...

Ganska soligt med bara lite regn som dugg.
Har varit hos A i Vinberg och tittat på bröllop. E och J på annat bröllop här i Falkenberg. Scnappi hos mig.
Välkommen förbi här när ni än dyker upp.
Kramar Eva Agnes

Sara sa...

åh jag har det underbart här på Cypern :)

Miss M sa...

Hej! Ville bara berätta att jag kommer att lägga ner min blogg, dock tillfälligt i ca 2 månader då jag har både f.d elever och f.d kolleger som jag absolut inte vill ska läsa min blogg! Har försökt flytta den till annan adress, men då måste jag göra om hela bloggen, därför väljer jag detta sätt! Men spara mig bland dina favoriter, om du nu har mig där ;) Cause I´ll be back =) XOXO Miss M

En förkärlek för svart sa...

Ja, Berlin är verkligen en fantastis stad - den innehåller allt!

IngelaMollly sa...

Mrs J: Ja, helt klart så =)

Marikka: Ja,verkligen! =)

Sara: På högsta nivå ;-)

Eva Agnes: Längtar tillbaka, både till Berlin och till dig.

Hedgehog-Sara: För det är du värd =)

Miss M: Så klart att du är med bland mina favoriter =) Kram!

En förkärlek för svart: Ja, en stad som förtjänar besök flera ggr!