söndag 5 juni 2011

Kluven


                                         Bild från Tullhuset living

I kvarteret där jag bor finns en affär med jättefina saker; mode, inredning och skönhet. För två veckor sedan var Maria Montazami där på besök och det blev succé. I samband med beöket lanserades det här fina armbandet där en viss del av intäkten går till förmån för bröstcancerfonden.
Alltså jättebra sak och snyggt armband. Mitt stora problem är att personalen i affären är så fruktansvärt otrevliga och dryga och nu undrar jag; har det verkligen råd till det!? Är deras umgänge i - de fina kretsarna - så stort att det klarar sig på deras intäkter eller är det så att det bara är en hobbyverksamhet de driver?

12 kommentarer:

Znogge sa...

Tråkigt när man väljer det förhållningssättet. Trovärdigheten ökar inte direkt...

Kram

IngelaMollly sa...

Znogge: Eller hur? Irriterande samtidigt som det är trist att bli dissad ;-/

Sara sa...

Jag sätter inte min fot där igen efter att ha fått två totaldissar av personalen.

Sussi sa...

Sånt attitydsproblem gör ju inte underverk för affärerna i längden. Snart står dom där och undrar vad som hände när inte kunderna vill komma tillbaka. Dom flesta saker som säljs där finns ju att få tag i på andra ställen med..

Kramisar

Omentjej sa...

Jag blir så arg över sådant! De står där och säljer (ok, säkert fina, MEN) helt meningslösa dyra saker och det ska göra dem till bättre människor? Jag får inte ihop det. Tänk att de som faktiskt gör något meningsfullt för det mesta är extremt ödmjuka, en egenskap som verkar avta ju dyrare saker man omger sig med. Suck.

(Ok, grov generalisering här ;)

Villa Frejas bokblogg sa...

En del folk är bara för mycket. Upptagna, egocentriska, dryga, förmer... jomentjena.
Kram.

Camillas dagar sa...

Hm... svårt dilemma. Men så länge du stödjer något bra, som Cancerfonden i detta fall - då tycker jag ändå att man kan handla där. :)
Fick du se Montanzami vid besöket? :)
Kram på dig!

Erika sa...

Vad tråkigt med sådan butikspersonal.Och att personal är otrevliga på ett ställe sprider sig ju snabbt.
Jag skulle nog inte handla där om de är på det viset.

Eva Agnes sa...

Eftersom även jag varit inne i den ¨boutiquen kan jag inte annat än hålla med hedgehog-sara, att jag inte sätter min fot där.
Mig såg de inte överhuvudtaget.
De tittade aldrig upp för att välkomna nya kunder.
I en sådan affär handlar jag INGET!! Punkt slut!
Armbandet kan du alldeles säkert få tag i någonannastans.

Eva Agnes sa...

För alla som kan vara intresserade av MM:s arband och annat fiinns de atrt köpa på denna WebShop:
http://www.amelia.se/mariamonta

Många affärer över hela vårt avlånga land har hennes kollektion.

Librarybeth sa...

Den sortens butiker kan man gott dissa.... inget roligt att vara kund när man får den sortens trista bemötande!

IngelaMollly sa...

Alla: Ja, helt klart diss; jag ska aldrig säga aldrig men kommer troligtvis inte sätta min fot där - igen.