fredag 5 mars 2010

Läckra smycken men...







Bilder från Scorett

Scorett har fått in hur mycket snygga smycket som helst till relativt bra priser. Vad jag protesterar starkt emot är att varken öppet köp eller bytesrätt gäller på dem här i Västerås... Är det verkligen lagligt? Någon som har bra koll?

8 kommentarer:

Miss M sa...

Japp, det är lagligt! Tydligen är det inte konsumentens rätt, det är en förmån *blö*. Dålig service är vad det är...

Köp på annat ställe, jag bojkottar såna affärer!
KRAM

Znogge sa...

Öppet köp är inte alltid nödvändigt för mig. Om det inte är något dyrt vill säga för då backar jag! Oftast är det affärer som säljer dåligt som nekar båda delarna. Men bytesrätt kräver jag alltid!

Kram!

Sunflower sa...

Det där låter inget bra, att affären erbjuder varken bytesrätt eller öppet köp. Tror inte det kan vara lagligt faktiskt. Jag skulle köpa det om det gällde för örhängen i en sådan affär, men även på ex. Guldfynd kan man ångra sig om man köpt örhängen. Man kan resonera som så att man använder säg ett halsband en gång till ngn fest och sen vill man lämna tillbaka det. Har faktiskt bevittnat det inne på Glitter en gång. Men butiksexpediten stod på sig, då tjejen som ångrat köpet hade tagit bort den där plast saken som halsband brukar hänga i. Som betraktare tyckte jag också att det var något lurt med det. Jag brukar inte ta bort sådana där plast saker innan jag verkligen är säker på att jag ska behålla halsbandet/armbandet. Hmmm...maila till Scoretts huvudkontor! :)

Erika sa...

Det låter ju jättedumt att de inte har öppet köp eller bytesrätt!
Kolla upp det med huvudkotoret säger jag med.

Sussi sa...

Men vad trist att dom inte erbjuder det. Kan tänka mig att dom tappar en hel del kunder på det..

Kramisar

Anonym sa...

öppetköp och bytesrätt är nått varje butik själv får besluta om de vill ha. Finns ingen lag som säger att de lär ha det. Sen är man rädd om sina kunder så är de en helt annansak.

Pia Wester sa...

Det är bara vi handlare som omfattas av Distanshandelslagen som måste ha bytesrätt/öppet köp, fysiska butiker får som sagt bestämma själva....

IngelaMollly sa...

Miss M: där ser man...ja inte är det bra service inte ;-/ Kram!

Znogge: Samma för mig men jag gillar inte själva inställningen och kundbemötandet...;-/ Kram!

Sunflower: Nej eller hur, jag trodde alla affärer var måna om sina kunder...?Jag tror faktiskt jag ska mejla dem...

Erika: Ja, eller hur? Tror jag ska göra det.

Sussi: Precis vad jag tror också. Kram!

Anonym: Det är precis det jag reagerar emot; kundbemötandet.

Free Fashion Pia: Aha, jag trodde verkligen det var samma förutsättningar för alla...?