onsdag 2 februari 2011

Barnen mår bra

Bild från Discshop.se

Jag såg en helt underbar film igår kväll. Den handlar om det lesbiska paret Nic (Anette Bening) och Jules (Julianne Moore) och deras tonåriga barn; Joni och Laser som de skaffat genom konstgjord befruktning. Plötsligt har det blivit viktigt för tonåringarna att få veta vem som är deras pappa. De får kontakt med honom och innan familjen vet ordet av har han lyckats röra om ganska så rejält i grytan. Bra handling och fantastiskt skådespel, se den!


Jag ger filmen MMMM/M

4 kommentarer:

Znogge sa...

Låter som en intressant och tänkvärd film tycker jag. Tack för tipset.

Kram

Librarybeth sa...

Är med på min att-se-lista för jag är stormförtjust i Moore!!!

Omentjej sa...

Jag har ju sett den och tycker både Bening och Moore är fantastiska kvinnor! Varför Mark Ruffalo är oscarsnominerad förstår jag emellertid inte, men jag har alltid haft svårt för honom. :)

hallinbloggar sa...

Jag såg den också häromdagen och gillade den MYCKET!