torsdag 17 februari 2011

Häromkvällen...

Bild från Discshop.se


Hade jag en av mina starkaste filmupplevelser på länge med den här filmen.

I centrum står 51-åriga Karen - fantastiskt porträtterad av Annette Bening – som tvingades adoptera bortsin lilla flicka vid endast 14-års ålder, något hon aldrig kommit över. Dottern Elizabeth som nu har hunnit bli 35 år upptar all hennes tid och tankar. Hon har gjort en lysande karriär som framgånsrik advokat men byter ofta arbetsplats och återkommer alltid till staden där hon föddes. Lucy som är en varm och öppen kvinna men som tyvärr inte kan ge mannen det barn de så hett längtar efter.


Tre starka kvinnoporträtt som på ett vackert och känslosamt sätt knyts samman med varandra på slutet. Det är gripande och sorgligt, jag satt som klistrad med näsduken i beredskap i två timmar. Det kan inte bli mycket bättre än så här!

Jag ger den MMMMM/MMMMM

10 kommentarer:

Librarybeth sa...

Ah, låter som en film i min smak. Då kan jag sitta kvar och njuta utan att muttra som jag gjorde häromkvällen till It's complicated - den var rätt usel tycker jag.

Villa Frejas bokblogg sa...

Går den på bio, eller var det hemmakväll?
Behöver tips på bra film som går på bio och den här lät sevärd.
Kram.

Susann sa...

låter som en film jag måste se:)
Tack för tipset :)

Znogge sa...

Den får jag visst göra en minnesanteckning om!

Kram

Susann sa...

kikar in och önskar god morron:)

Camillas dagar sa...

Åh, den låter underbar. Måste lägga den på minnet.
Kram!

Lisa sa...

Hyrde "the kids are all right" efter ditt tips, och i kväll ger jag mig på den här :)

hallinbloggar sa...

Å, den måste jag se. Stod och tittade på den i vår "videomat" häromdagen men hyrde den aldrig. Har däremot tittat på The kids are alright med Anette Bening som var riktigt bra! Kul med filmtips!

IngelaMollly sa...

Librarybeth: Den här är så mycket bättre!

Husfrun: Nej, på dvd, den går att låna på vår bibbla. Kram!

Susann: Ja, se den!

Znogge: Ja, tror inte du kommer att bli besviken. Kram!

Susann: Tack =)

Camilla: Ja, se den! Kram!

Lisa: Hoppas du inte blir besviken!

hallinbloggar: Ja, jag älskar att se på film, kanske ett släktdrag? ;-)

Lisa sa...

Jag blev inte besviken, gillade den mycket! Kunde dock inte låta bli att tänka på om skaparna haft för avsikt att sprida anti-abort propaganda...men det var nog bara jag som var cynsik :) tyckte filmen var väldigt fin och fängslande.