lördag 16 april 2011

Niger och säger att nu....


är det vår! Ja, jag är lite tjötig nu jag vet men jag kan liksom inte låta bli för det är ju så härligt! Har dock mest varit inomhus idag och tittat på hundutställningar, såå roligt! Bonos uppfödare kammade hem pris för bästa kennel minsann!
Efter det tog jag en härlig långpromenad i den strålande solen och bara njöt. Jag tycker däremot inte det är något vidare att jag har fått ett par störande pigmentfläckar i ansiktet, betyder nog att jag inte ska sola ansiktet som Käthe skriver!
Hur gör ni?

8 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Vad kul med hundutställning och att det gick så bra för Bonos uppfödare :)
Jag brukar få små små pigmentfläckar/fräknar på näsroten men inte så att det stör.
Visst är våren härligt, man kan absolut inte få nog.
Kram.

Znogge sa...

Jag solar och det ganska mycket. Men jag är synnerligen noggrann med att använda solkräm och med hög faktor! Fast fläckarna får man ändå. Åldersrelaterat tror jag..

Kram

Librarybeth sa...

Solkräm!! Och så har det blivit dags att skaffa sig en foundation med solstopparfunktion också!!!

Sussi sa...

Det tåls att skriva om om och om igen. Våren år sååå underbar :)

Jag brukar få pigmentförändringar jag med ibland. Nog är det så att man kanske ska lugna sig lite med solandet då men för min del är det svårt. Solen är ju så skön ju ;)

Kramisar

Käthe sa...

Visst är det härligt med våren! :)

Miss M sa...

Jag glömmer aldrig m,in älskade Tilla Molly; du känner väl mig! Hon har varit mattes numero 1 i 9 år snart, dock få hon dela den platsen med Elsa nu; men ifrån den åker hon aldrig! Hon är ju min älskade vovva <3

Erika sa...

Så härligt med vår!!
Jag har också besvärligt med pigmentfläckar så jag använder helst ansiktscreme med solskyddsfaktor + hög (minst spf 50)på sommaren.
Jag har använd en speciell salva + ansiktsmask som jag köpte från eBay och det fick fläckarna att blekna rätt bra även om de syns som en svag skugga.

Sv. Maggen mår bra. Lillen knövlar runt därinne med jämna mellanrum =)

Fifi sa...

Åh, vad härligt det är att det är vår! Jag har varit så medtagen pga att jag förlorade mycket blod, men nu har jag börjat gå små, små promenader med barnvagnen.

kram