tisdag 19 april 2011

Elefanten Rosie


Nu har jag varit och sett bra film igen; Water for Elephants handlar om Jakob som i 30-talets USA tvingas skapa sig ett nytt liv på en cirkus då hans föräldrar omkommit i en bilolycka. Filmen bygger på boken med samma namn av Sara Gruen och jag tyckte den var alldeles alldeles underbar!
Robert Pattinson går från klarhet till klarhet i mina ögon; jag tycker han gjorde en imponerande insats i filmen Remember me som jag också rekommenderar varmt!
Har ni något filmtips?

9 kommentarer:

Znogge sa...

Inte mer än denna som jag har för avsikt att se snarast möjligt! Jag har läst boken och fastnade direkt...

Kram

Omentjej sa...

Åh vad bra, den filmen vill jag se för att den verkar vacker, men jag hade ingen aning om vad den handlar om.
Jag tror du skulle gilla "Hereafter".

Mrs J sa...

Den SKA jag se! Tror att det är en film i min smak! Övertalning pågår för att få med maken. Beige sjal incoming ;-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag tackar för alla film-och boktips jag kan få. Själv hinner jag sällan vara först med tipsen. Eller hinner se/läsa dem alls fastän jag tänkt.
Kram.

Mrs J sa...

Sådärja! Har bokat biljetter både ikväll och imorgon. Så han får välja liksom ;-)

Camillas dagar sa...

Oj, vad du tittar på film! Jag lyckas aldrig se en hel film utan att somna, det spelar ingen roll om det är mitt på dagen. På bio brukar jag kunna hålla mig vaken.
Kram kram!

Fliselin sa...

Vill också se den! Vad underbart det måste vara att kunna gå så ofta på bio. Kul med alla tips. Jag har nog störst chans om filmen finns på DVD. Var dock nyligen på bio, såg Black Swan, bra men obehaglig. Har du sett den?

Sussi sa...

Jag har inte hunnit sett så många filmer på senaste tiden. Den senaste jag såg var Little Fockers. Den var rätt så skojig..

Så sant så. Man värdesätter mer att spendera tid ihop :)

Kramisar

Librarybeth sa...

Den vill jag också se.... och läsa förstås :)