onsdag 14 september 2011

Busiga Bono


När vi bodde i USA fick vi lära oss begreppet ¨el ninjo¨; namnet för riktigt kraftiga stormar som härjade runt ett par ggr under vår vistelse där.
Vårt lilla vetefärgade busfrö lyssnar numera till smeknamnet yrvädret El Bono hemma hos oss. Han lever sannerligen upp till sitt namn och håller sjukskrivna matte alert kan jag säga ;-) Snart har han tuggat sig igenom två hörnväggar, en tröskel, 4 st stolar på uteplatsen och en stor del av mattes underkläder, sockar samt två pyjamasar!

18 kommentarer:

Anni sa...

Han är så söt!
Tråkigt att du är sjuk. Ta väl hand om dig nu.

Znogge sa...

Är han släkt med Miss E? Vi fick byta köksbord, köpa flera nya skor och en hel del annat smått och gott.

Herr Hund hund har aldrig tuggt sönder något tack och lov. Men det räcker så gott med en som knaprar i sig. Tack och lov har hon slutat nu men det tog nästan två år...

Kram

IngelaMollly sa...

Anni: Tack! =)Vore kul att få ditt lösen så jag kan kommentera hos dig.

Znogge: Låter som de har samma uppsättning gener ;-) Varför i hela fridens namn är det bara en del av dem som tuggar i sig grejer? ;-)Kram!

Fifi sa...

Lilla söta busfröet!

Krya på dig!

Librarybeth sa...

Oj, vilken tuggis!! Tråkigt att höra att du är sjukskriven! Krya på dig!

IngelaMollly sa...

Fifi och Librarybeth: Tack =)

Eva Agnes sa...

Men lille El Bono! Vad håller du på med?
Frågar mormor,,,,,

Villa Frejas bokblogg sa...

Ett sånt busfrö ;)
Krya på dig Molly, tråkigt att höra att du är sjuk.
Kram.

Mufflo sa...

Bra jobbat men kanske borde energin slösas på annat sätt........träd och buskar som ska väck tex

Camillas dagar sa...

Hej! Krya på dig vännen!
Mitt Tingelingarmband köpte jag via Campadre, som hade Disney Coutureerbjudande för några veckor sedan. Tror att det var 50% och jag betalade 375:- i stället för 750:-. Mycket nöjd med det. :)
Köpte även ett annat med berlocker som också är riktigt sött.
Kram kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Du har en award att hämta inne hos mig om du vill och orkar.
Hoppas du får en trevlig kväll.
Kram!

Sussi sa...

Det var mig ett hungrigt yrväder ;)
Vi har haft sån tur med Doris som inte intresserat sig för att gnaga sönder möbler och kläder. Vi får väl se hur det blir om vi skaffar en ny voffsing såsmåningom..

Kramisar

Mrs J sa...

Haha och ändå lyckas han se så oskyldig ut!

Miss M sa...

Hahaha, underbara Bono! Tänk vad härligt att det fanns kärlek för en till *kramar om*

Käthes mode & skönhet sa...

Krya på dig!! Kram!

elisabet sa...

Haha har redan glömt hur det är med unga hundar, min ena vovve drog t.o.m ut böckerna ur bokyllan och gnagde upp dem, men de är ju så söta när de är så där energiska!

Linda sa...

Det går nog över... Ebba knaprade i sig en massa glasfiberväv (som satt på väggen) första dagen hon var hemma själv i 2h.

Krya på dig!

Alicia sa...

Din blogg är så mysig tycker jag. Och Bono är sötare än socker! :)

Kram