söndag 2 oktober 2011

Cirklar

Bild från Kyss Johanna

Så långt tillbaka jag kan minnas har jag tilltalats av den runda cirkeln. För mig symboliserar den frihet. utveckling och att få mig att lyfta blicken samtidigt som den innebär en den lugnande tryggheten som stannar inom cirkeln. Kanske låter knepigt men kan inte förklara det bättre än så.

Det här citatet kanskebättre beskriver min känsla om cirklar:
what goes around, comes around… wear your bracelet as a reminder to keep the circle positive, peaceful and loving….

4 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, cirklar har en mjuk och tryggt bestående form. Snyggt.
Kram.

Fifi sa...

Det är kul det där med hur symboler tilltalar oss!

Hehe, njae, om den vecka 39 kanske jag skriver någon annan gång.

Znogge sa...

Mycket snyggt! Cirklar och evigheten liksom...

Kram

Rövarmamman sa...

Så fint:) trevlig helg sötis!