torsdag 7 juli 2011

Inte ok!

Vi är alla medvetna om mobbningen som förekommer på nätet; vi känner till flera kända bloggare som har blivit smutskastade och attackerade i kommentarfältet.
De flesta av oss känner också till hur utsatta barn och ungdomar är via facebook m.m
Ett av de senaste händelserna - om nätmobbning - pratar fina, duktiga och coola Sara om här.

Nu är jag i mitt älskade Malmö och ska snart träffa pappa. Vi ska äta gott nere i Västra hamnen och försöka komma ifatt sen sist vi sågs. Fy sjutton vad skönt det är med semester och en riktig dator som man kan blogga ifrån ;-)

4 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej, det är verkligen inte okej. Ett av några tunga ämnen som togs upp i min kurs Mobbning i lärandemiljöer.
Kram.

Fifi sa...

Usch, det är så hemskt att det är många som råkar illa ut på nätet! Jag önskar att alla fick träffa på lika fina människor som jag har gjort genom främst min blogg.

Klart jag försöker att förklara lite om Twitter, jag tyckte också att det var lite krångligt i början, men ju mer jag började hänga där, desto mer förstod jag. För några månader sedan vet jag att det cirkulerade en länk på <twitter till en slags Twitterskola som någon bloggare hade skrivit, men jag kan inte minnas vem det var! Jag har googlat lite nu, men hittar den inte, ska dock säga till om jag hittar den!

På tal om Twitter så såg jag tidigare idag att någon i feeden hade försökt joina G+, men att han fick samma meddelande som du. Men testa igen!

kram

Znogge sa...

Nej, det är verkligen inte okej. Inte på långa vägar. Aldrig.

Så du och jag har vistats i samma stad i dag. Vädret blev ju riktigt bra på eftermiddagen så Västra hamnen lät perfekt!

Kram

Marikka sa...

Det är hemskt med mobbning inte minst på nätet, usch!
Ha det så trevligt i Malmö, och njut av din hotellfrukost :)