söndag 31 juli 2011

Mjukglass

Idag har jag ätit sommarens godaste mjukglass, underbar! Nu är jag sugen på att göra egen också; bara för att jämföra.

1 liter vaniljgräddglass
2 dl vispgrädde
4 glasstrutar

Tärna glassen och lägg den i en skål så att den får mjukna lite.
Vispa grädden lätt.
Blanda sedan ihop vispgrädden och vaniljglassen ordentligt med elvisp.
Lägg över mjukglassen i en spritspåse och spritsa ut glassen i strutarna.
Garnera med strössel, bär eller hackade nötter.

Har du gjort egen mjukglass?

1 kommentar:

Villa Frejas bokblogg sa...

Mjukglass... det låter nästan lite lchf:igt, tycker du inte ;) ?

sv,Jo, jag kom in på grundlärarutbildningen med inriktning arbete i fritidshem. Där väljer jag också slöjd och får då kompetens att undervisa i 1-3. Jag vill nå kompetens upp till 6e klass minst för att kunna bli aktuell för en slöjdlärartjänst, något jag annars ser som helt omöjligt. Så det är den kompetensen jag jagar nu. Syon har semester!
Kram.