onsdag 24 augusti 2011

Dålig karma?

Jag har det motigt just nu; det märks här på bloggen i form av mindre uppdateringar, svar och besök hos er mina fina vänner.
Jag funderar mycket på om det har med mig att göra? Gör jag något fel? Agerar jag fel? Eller är det bara en vanlig svacka som vi alla drabbas av lite då och då? Ibland har jag fått höra - från dem som känner mig väl - att jag är för snäll! Det har jag bara skakat bort och menat på att man kan väl aldrig vara för snäll och ¨what comes around goes around¨.
På sistone har jag blivit sårad och kränkt av några personer som inte alls känner mig väl utan bara väldigt ytligt. Är det så att jag i dessa fall signalerar att mig kan du sätta mig på? Det stämmer verkligen illa med mig som person och de vet de som känner mig att jag har humör och kan bita ifrån men att jag alltid försöker att se det bästa hos varje person. Personkemi är en helt annan femma som vi tar en annan gång.
Jag hoppas verkligen att jag snart är på g igen.

12 kommentarer:

Marie sa...

Du är så jättefin, Ingela, som medmänniska och systerdotter. Tvivla aldrig på det. Ann, Sara, Örjan och jag tycker att du och din familj är helt underbara människor! Kram, moster Marie

Camillas dagar sa...

... och jag har problem att komma in på din blogg och lämna kommentarer ibland.
Nu funkade det dock!
Är också i en liten svacka nu, men hoppas att den går över snart för oss båda.
Stor kram från Furuvik!

Fifi sa...

Du verkar vara en sympatisk och omtänksam människa och det är bra egenskaper. Även om du får dig några törnar så tror jag att du vinner på att vara snäll i längden.

kram

Znogge sa...

Min uppfattning om dig är att du är en mycket trevlig människa med kloka värderingar.

Det du berättar om påminner mycket om vad som hänt mig och nog föder det tankar...

Hoppas det ordnar till sig.

Kram

Librarybeth sa...

Att försöka se gott i alla är ett bra utgångsläge och strongt av dig att hålla fast vid men ibland måste man faktiskt välja bort energitjuvar... svårt att råda dig när man inte vet vad som hänt men jag hoppas så att du sträcker på dig och skakar av dig allt det trista! Styrkekram!

Sara sa...

Kram!!!!!

Villa Frejas bokblogg sa...

Det hoppas jag verkligen att du är. Du är en av de finaste människorna jag känner - och ändå känner jag dig "bara" här över :)
Kram!

Alicia sa...

KRAM till dig! Du verkar vara en jättefin människa, bara fortsätt att vara du. Det kommer du längst med.

Miss M sa...

Fina Ingela du ÄR en fin och omtänksam människa med ett stort hjärta! Tyvärr så stampar gärna andra på det, men det är inte ditt fel, det är de som mår dåligt i sig själv! Fortsätt vara den du är, för snäll kan man aldrig bli, det är bara andra som uttnyttjar det och de är inte värda en plats i ens liv <3
KRAM

Att ha det gott sa...

KRAMAR från mig

Villa Frejas bokblogg sa...

Molly, hur har du det?
Tänker på dig vännen.
KRAM!

Anonym sa...

Hej!

Helt sjukt vad jag känner igen mig i det du skriver....måste vara nånting med planeter eller karma eller nånting....känns som om allting är vänt emot mig just nu! Jättejobbigt!