söndag 11 december 2011

Räddaren i nöden!

I natt gick A ut som vanligt med Bono. Tiden gick och gick och jag började undra vart de hade tagit vägen i kylan. Då hörde jag värsta pådraget; 2 ambulanser, 2 stora brandbilar och en ledarbil som svängde in på vår sidgata! Då blev jag riktigt orolig!
A & Bono hjälpte den här unge mannen!:

"Ung man föll i vattnet
VÄSTERÅS
På natten mot söndagen skickades räddningsstyrkor ut till Mälartornet på Mälargatan. En 21-årig man hade ramlat i vattnet.
De var vid 00.20-tiden som larmet om det befarade drunkningstillbudet kom in till SOS.

När styrkorna kom till platsen visade det sig att mannen fått hjälp att ta sig upp av förbipasserande. Han var skärrad men talbar och fick åka ambulans till akuten för tillsyn."
KALLE LINDGREN
Ur VLT

9 kommentarer:

Erika sa...

Vilken tur att A gick ut med Bono just då!

Sv. Ninjan mår bra men det syns nu att hon börjar bli gammal. Har trassel med magen av och till och så är hon lite smådöv...eller om det mer är selektiv hörsel för ordet "kaka" hör hon när man säger i alla fall, hehe!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vad jag ryser när jag läser. Vilken tur mannen hade och vilka hjältar A och Bono är. Tänk om de inte passerat där just då.
Kram.

Sussi sa...

Förstår att du blev oroligt när du hör ett sånt pådrag. Vilken himla tur att din man gick förbi precis då!

Kramisar

Art By Tina/Tina Axelsson sa...

Usch da. Tur att han klarade sig!

Fifi sa...

Vilken bra man du har!

IngelaMollly sa...

Erika: Ja en otrolig tur! Låter skönt att Ninjan mår bra; lite småkrämpor kommer ju trots allt för de flödats med åren.

Hustrun: Ja det hade kunnat gått riktigt illa! Otrolig tur för den unga killen att de passerade just då...Kram!

Sussi: Ja jag hann bli riktigt rädd! Den unge killen hade änglavakt. Kram!

Art by Tina: Ja han hade änglavakt!

Fifi: Ja, jag är riktigt stolt:)

Mrs J sa...

Men hjälp! Vilka hjältar du bor med!

IngelaMollly sa...

Mrs J: Eller hur? Visst gör jag?:)

Omentjej sa...

Blir alldeles varm i hjärtat av sådana hjälteinsatser! Kram!