onsdag 22 juli 2009

Arg som ett bi!

Grrr vad arg jag varit i kväll och det på grund av ett par skor! Strax efter vi hade kommit hem från Italien köpte jag ett par espadrillskor med slingback; redan andra gången jag använde dem började remmen runt hälen halka ner vilket gjorde det omöjligt att gå med dem. Jag gick till skoaffären och klagade, de bad mig ge dem en chans att fixa problemet hos en skräddare. Men jag märkte snabbt att det hjälpte föga. Ikväll var jag där och bad att få reklamera dem varpå de svamlade att det var endast butikschefen som kunde göra det och hon är borta på semester i 3 veckor. Jag frågade efter butiksansvarig som vägrade komma ut, hon hälsade bara en massa strunt via expediten jag pratade med som meddelade att hon inte kunde komma ut i affären för hon var upptagen med ett mycket viktigt samtal! Eller hur!!? Snacka om dålig service!!! ;-/

4 kommentarer:

Miss M sa...

*gaaaah* såna människor borde inte få jobba inom handels. Och det värsta är att serviceyrkena börjar övertas av såna. *suck*
Har jobbat i service halva mitt liv innan jag utbildade mig vidare och "kunden har alltid rätt" så är det bara, man bemöter dem med ett leende sen kan man gå bakom stängda dörrra, spy galla och sparka om man vill ;)

Sara sa...

Förstår att du är arg. Jag hade kokat sönder.
Hoppas det löser sig iaf.

anna sa...

irriterande, och desutom olagligt. Dom behöver inte ge dig pengarna tillbaka, däremot har du rätt till ett tillgodokvitto. Jag skulle fortsatt gå ddit och tjata varje dag, samt gå till lokalpressen, funkar inte det gå till allmänna reklamataionsnämden, om det är värt det, beror ju lite på vad skorna kostade.

IngelaMollly sa...

Miss M: Eller hur och visst är det så! Och har ju också efter många år i serviceyrket fått lära mig det där med ¨att kunden alltid har rätt¨. Till saken hör ju att jag inte ens var otrevlig utan fick ett totalt felaktigt bemötande ;-/

Sara: Tack =) Trodde faktiskt att jag skulle spricka av ilska ett tag ;-/

Anna: Visst är det, visste faktiskt inte att det var olagligt? Men som du påpekar var ju inte skorna speciellt dyra...