tisdag 14 december 2010

Ris och Ros

Började dagen med tandläkarbesök; är sjukt rädd för tandläkaren - fastän hon är världens snällaste och raraste. Skräcken satte sig när jag bara var några år gammal och utsattes för en arg, stor kvinna som hade jättehårt handlag och fräste ¨att jag skulle sluta sjåpa mig¨. Hoppas så att det inte finns några ¨sådana¨ tandläkare kvar...?
Gick därifrån ett antal hundralappar fattigare men det var nästan värt känslan av nu var det över, puh!
Efter det fick jag en rejäl utskällning...;-/ Men tack och lov strax innan jag skulle gå hem fick jag det finaste beröm jag hört på länge! Vilken härlig känsla att få avsluta dagen så. Åh vad glad jag blev av de snälla orden =)

12 kommentarer:

Znogge sa...

Så bra att dagen slutade i positiv anda. Det gör stor skillnad!

Kram

Pia Wester sa...

Hade också en sadisttandläkare från Folktandvården som plågade mig för länge sen...fy!

Camillas dagar sa...

Jag börjar nästan tro att jag börjar komma över både tandläkarskräck och spruträdsla efter 40... det känns bra! :)
Skönt att det gick bra för dig också .
Vilka får du utskällning av? Är det kollegor eller kunder? Hur som helst borde sånt vara fullständigt förbjudet. Gah, liksom!
Kram!

Librarybeth sa...

Tvära kast och jag är glad att dagen slutade med beröm!!!! Och köldskador i bibban känner man igen... vår entré har man försökt bygga om i flera omgångar. Nu hoppas vi att det lyckas.

Camilla sa...

Ja tyvärr spelar det ingen roll hur snäll och varsam tandläkaren är, jag känner ändå ett väldigt stort obehag när jag ska gå dit. Precis som du handlar det om gamla minnen, min första tandläkare hade jag tills jag var 20, hon var ganska hemsk men jag visste ju inte något annat

Visst är det härligt när man får lite oväntad beröm :)

Att ha det gott sa...

Skönt att det slutade bra
Hoppas att du får en fin dag

Daniel sa...

Skönt att få det undan: och få snäll tandläkarbehandling

Hoppas de fattat i dagens läge att många har skräck & det förvärrar med att skälla upp patienter!

Villa Frejas bokblogg sa...

Skönt med de där värmande orden på slutet.
Hoppas hela din dag i dag är fylld av sånt.
Kram.

Sussi sa...

Jag ska till tanläkaren imorgon. Inte något jag ser fram emot heller. Jag är inte rädd men jag avskyr att gå..

Vad härligt att det var berömmet som avslutade dagen istället för tvärtom..

Kramisar

elisabet sa...

Vad skönt att dagen slutade på ett positivt sätt för dig!

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag har en award till dig (i ett av mina senare inlägg) som jag skulle bli så glad om du gjorde :)
Kram.

Erika sa...

Jag råkade ut för en elak tandläkare när jag var liten också och var rädd länge.
Nu har skräcken lugnat ner sig men det är fortfarande obehagligt. Som tur är har jag hittat världens bästa tandläkare =)