söndag 11 april 2010

Min vårlista

Bild från Free Fashion Pia
Jag har blivit utmanad av finaste Glamourmamman

Din stil i en mening: Lättpåverkad allätare som dras mest åt mixen mellan romantiskt och rockigt

Stilförebild: Gwyneth Paltrow, Kate Winslet, Cia Jansson (Elle) men främst vanliga människor på stan och bloggar

Vilket är ditt favoritmärke inför våren: Acne, Modström, Vila

Vilken/vilka är dina favoritbutiker inför våren: Vila, MQ, H&M, Monki och Gina Tricot

Vad inspireras du av: Bloggar, tidningar, filmer, TV, fotografier, folk på stan etc.

De bästa basplaggen inför våren: Långkjolar, Kavajer, Längre toppar med detaljer, Sjalar


Vilka skor tror du på i vår: Boots/kängor, Sandaler, träskor (the original!),ballerinas och converse

Vilka färger tror du på i vår?: Vitt/Vanilj, Puder, Rosa, Militärgrönt, , turkos och korall

En ideal våroutfit: Långklänning, Converse, Ett riktigt maffigt halsband och jeansjacka

Tre saker på vårens önskelista: Cape, Långkjol, Mohedatofflor eller de från Rules by Mary ovan)

Ditt senaste köp: Topp, 2 silkiga skjortor och jeans

Do’s and don’ts: Satsa på det du gillar/inspireras av och känner dig snygg i. Stirra dig inte blind på trender och på vad ¨alla¨ andra har

Nu utmanar jag de stilsäkra och modekunniga bloggarna:
Käthe ,ShopalotCamilla, Free Fashion Pia och Alexandra

8 kommentarer:

Alexandra sa...

Tackar! Ska göra den :)

Pia Wester sa...

Kul! Ska också göra :-)

Sussi sa...

Vad du kan om mode. Jag är hopplös när det gäller märken och annat! Jag tittar inte vad det är jag köper utan jag bara handlar ;-)

Kramisar

Nina - Glamourmamman sa...

Vad kul att du tog dig tid att göra den :-) Ha en skön dag!
Kram kram!

Znogge sa...

Vila har verkligen mycket snyggt!

Kram

Erika sa...

Undrar om jag har mina långkjolar kvar. De var ju poppis för några år sedan.
Måste rota i gömmorna =)

Nina sa...

rolig läsning :)

kramen

IngelaMollly sa...

Alexandra: Kul läsning!

Free Fashion Pia: Puh, tur att du tycker det är kul ;-)

Sussi: Jag har alltid tyckt det är kul, min hobby och intresse. Kram!

Nina-Glamourmamman: Jag tycker det var roligt att du tänkte på mig, tack och kram!

Znogge: Ja, alldeles för mycket ;-)

Erika: Hoppas du hittar, jag hade blivit överlycklig för ett sådant fynd!

Nina: Tack =) Kram!