fredag 9 juli 2010

Bättre fly...

än illa fäkta...därför drar vi nu till svärfar och fru som förbarmat sig över oss och bjuder på eftermiddagsfika och grillat ikväll. I natt har jag inte sovit mycket pga allt oväsen plus att jag höll på att storkna av värmeslag varmblodig som jag är ;-) Att ha öppet fönster är inte att tänka på eftersom vi troligtvis hade drabbats av avgasförgiftning ;-/ Nej, det är inte synd om mig; och visst vi hade kunnat lämna staden om det inte var för att sonen jobbar under detta ¨stohej¨. Det som stör mig mest är att det kan vara ¨politiskt korrekt¨ att bjuda in till fylleslag och det största problemet av allt är detta försvarbart ur miljösynpunkt med gamla bilar som kör runt runt och spottar ut avgaser?! Så! Nu har jag gnällt av mig, nu ska jag inte skriva mer om detta, lovar!

Ni var ett par stycken som undrar vad jag läser, boken heter ¨Just kids¨ av poeten och artisten Patti Smith. När jag har läst ut den kan jag skriva lite mer om den om intresse finns?

9 kommentarer:

Znogge sa...

Gärna det! Jag väntar nämligen på att få låna den av äldsta fröken som fick den av oss för några veckor sedan! Beställde den på mitt bibliotek men fick den som talbok tyvärr...

Hoppas kvällen blir lugn och natten sval!

Kram

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

skönt att få komma iväg och grilla!

Camillas dagar sa...

Jaha, där fick jag svar på min fråga i förra inlägget. :)
Och skönt att ni slippet buset utanför. Jag skulle bli galen.
Vi har kommit hem från semester nu, därför lite dåligt med kommentarer från mig.
kram!

Pia Wester sa...

Ja, jag vill också gärna höra om boken! Jag lider med dig ang. det andra....

Käthe sa...

Usch, vad jobbigt!! Skönt att ni får komma iväg.

Linda sa...

Jobbigt med trafiken! Skönt att ni kan smita iväg :)

sara - Glitterögon sa...

Spännande, jag läser gärna en liten recention av boken sedan :)

Skönt att ni slipper från staden en stund nu. Ha så trevligt.
Kramar.

Sussi sa...

Kan tänka mig att det är riktigt jobbigt nu från biltjosimojsen. Jag har kompisar som är där med sina bilar. Vi var som tur var lite utanför Västerås i Kärrbo

Kramisar

IngelaMollly sa...

Znogge: Attans då...hoppas du får den snart. Tack, Ser fram emot en sådan natt i natt =)Kram!

Glamour-Och-Fläskpannkaka: Ja, underbart och gott =)

Camilla: Ja...tack och lov att det finns flera som jag =) Kram!

Free Fashion Pia: Kommer, tack raring =)

Käthe: Ja, tack och lov för att de förbarmade sig över oss =)

Linda: Ja tack och lov =)

Sara: Då kommer en sådan senare. Tack för att du är så rar =) Kram!

Sussi: Det var säkert städade kompisar =) Kärrbo är jättefint. Kram!