söndag 9 maj 2010

Annorlunda läsecirkel

Det är ju ingen nyhet direkt att jag är sen och efter med det mesta; så även twitter. Jag har fortfarande inte upptäckt tjusningen med detta forum. Ska jag vara ärlig har jag inte gett det någon vidare chans och har säkert därför inte riktigt fattat grejen ännu...
Kanske det här kan få mig på nya tankar? En global läsecirkel i twitterform, ¨One book, One twitter¨. Konceptet går ut på att människor i hela världen kan sluta upp kring gemensam läsning av en första gemensam bok. De första 8 veckorna ägnas åt Neil Gaimans ¨American Gods¨. Gaiman skrev den populära barnboken ¨Coraline¨ som filmades för inte så länge sedan.


9 kommentarer:

Pia Wester sa...

Jag fattar inte heller Twitter, det verkar så ostrukturerat?

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag håller med. kanske är jag för gammal för att hänga med

Att ha det gott sa...

Jag hänger inte med alls

Znogge sa...

Inget för mig i varje fall. Bloggen får räcka ;-)

Kram

Marikka sa...

Det är nog någon ny virus som smittas genom datorn ;)

Mrs J sa...

Jag fattar inte ens facebook. Varför ska man lägga till folk kors och tvärs? Om man lägger till en massa halvt okända vill man väl inte skriva privata saker där heller?

Sussi sa...

Jag fattar inte heller Twitter..
Ska jag vara ärlig är jag inte så vidare nyfiken heller. Det räcker så bra med facbook och bloggen :)

Kramisar

Librarybeth sa...

Nae, twitter är inget för mig heller tror jag.
Har följt din fina rapportering från lyrikvecka. Sysslade själv med det som bibl. på ett gymnasium. Det var roligt och inspirerarande!!! Och viktigt! Bra jobbat!

IngelaMollly sa...

Free Fashion Pia: Ja, precis vad jag tycker, rörigt!

Glamour-Och-Fläskpannkaka: Jag är nog också för gammal...?

Att det gott: Inte jag heller.

Znogge: Ja, fast jag är en nyfiken kvinna ;-)

Marikka: Så är det nog ;-)

Mrs J: Så sant så, jag har gått med mest för att hänga med och i fall vi ska ha det på jobbet.

Sussi: Jag är kluven, håller med men är samtidigt nyfiken och lite nervös att missa ngt kul ;-) Kram!

Librarybeth: För mig är det frustrerande att jag inte riktigt fattar grejen...Tack, vad glad jag blir!