onsdag 12 maj 2010

Besviken...

Den sista tiden har jag stött på en hel del saker som stört mig; alla har med köp att göra; Tradera och Bloppisar. Det har handlat om vilseledande marknadsföring, säljaren har försökt locka med ett attraktivt märke då det i själva verket handlade om ett ¨vanligt¨ sådant.
Då jag påtalade detta fick jag ett mycket otrevligt mejl tillbaka med en mycket nedsättande ton.
I ett annat fall frågade jag specifikt efter om det var äkta silver då jag inte tål annat, när jag fick varorna var det naturligtvis inte i silver.
Det som sårade mig mest var då jag köpte ett plagg i en - vilket jag trodde var en rar tjej - bloggares bloppis. Innan köpet fick jag ett mejl med en fråga då jag svarade ganska personligt, utlämnande och med omtanke till tjejen som verkade ha det tufft då. Inte ens ett ynka tack, antar att jag inte är tillräckligt cool och hip...? Jag inser att jag blivit lite bortskämd med den intima, stöttande och omtänksamma bloggvärlden fram till nu då jag stött på patrull. Känner mig så bortgjord och liten men också arg!

17 kommentarer:

carolina sa...

jag förstår dig! jag har pausat tradera ett tag nu, blir bara sur ändå. gåt till barnshopen om jag ivll ha roliga och billiga barnkläder ( märken också!) tex :)
ta hand om dig, kram!

Alicia sa...

Stackare, jag känner med dig och förstår din besvikelse! Skickar massor med energi och styrka till dig! :)

Alexandra sa...

Vad trist... :(

Mrs J sa...

Som Knyttet ungefär som "stampade och sa: nu är jag mera arg än rädd och det är ganska bra". Stör mig otroligt mycket på alla vilseledande Tradera-annonser. Inte whyred/acne/hope/odd molly och blaj blaj.

Att ha det gott sa...

trist
hittills har jag haft tur med tradera

Miss M sa...

Vet du vad Molls, världen är full utav såna männsiskor! Ja tyvärr finns det mer sådana än ärliga och omtänksamma! Och precis som du säger har du (jag) haft tur med den bloggsfär vi rör oss i, men ibland händer det att man går på en nit! Denna värleden är inte snäll, utan kall, hård och beräknande, och man ska "inte tro att man är ngt", precis som det är i det vanliga livet! Så borsta det av dig & gå med huvudet högt! Det är såna här människor som förlorar i längden!

Stor kram till dig!

Eva Agnes sa...

Tycker inte att du ska känna dig bortgjord. Bara arg!
Miss M säger de rätta sakerna, tycker jag.
Kramar
Eva Agnes

Znogge sa...

Tråkigt när det blir så. Men det faller bara tillbaka på den andra personen. Tänk på det.

Kram

Sussi sa...

Usch så tråkigt att du blev besviken. Man kan tydligen inte lita på alla och det får man oftast lära sig den hårda vägen :(

Kramisar

Sara sa...

jag vet precis - och när man är van vid fina människor i sin blogg, och trevliga köpare/säljare blir man så förvånad och besviken när man stöter på rötägg.

Jag brukar tänka: Det är synd om dom som är dumma.

Då känns det bättre, och jag dissar dom på ett fint sätt, utan att vara som dom - om du fattar :)

Sunflower sa...

Både Miss M och hedgehog-sara säger det bra, det rötäggen som förlorar i det långa loppet. Det är bara att borsta av sig det upplevda och gå vidare med högt huvud. Du har inte gjort något fel, och borde inte känna som du gör. Kramkram

sara - Glitterögon sa...

Det finns mycket skräp i bloggvärlden, tyvärr. Precis som i riktiga livet. Människor man tror att man kan lita på och öppnar sig för. Försök att glömma och fokusera på de människor som gör dig gott och vill dig väl. Stor kram.

Nina - Glamourmamman sa...

Jag förstår hur du tänker och känner...
Ha en skön söndagstorsdag!
Kramar!

Frida sa...

nej usch så trist och tråkigt! men tänk på att vi är en hög trevliga, snälla också där ute :)

IngelaMollly sa...

Carolina: Tror jag ska göra det också. Tack detsamma och kram!

Alicia: Tack, man blir så besviken...

Alexandra: Ja, inget kul...;-/

Mrs J: Kunde inte beskrivit det bättre själv ;-)

Att ha det gott: Ja, jag har också varit det fram till nu men nu blev jag lite bränd...

Miss M: Ja, du har ju rätt...gäller att fokusera på godingarna här =) Kram!

Eva Agnes: Ja hon och du är kloka kvinnor =)

Znogge: Tack, precis så är det ju...Kram!

Sussi: Ja, men de flesta är ju så rara och fina, eller hur? Kram!

Hedgehog-Sara: Ja, det känns fel att säga bortskämd men det är ju så att vi är vana vid alla raringar här. Du är så himla smart, Sara =)

Sunflower: Tack, ja de är lika kloka som du =) Kram!

IngelaMollly sa...

Sara: Tack, jag lyssnar på dina kloka råd som alltid =) Kram!

Nina-Glamourmamman: Tack =) Kram!

Frida: Ja, precis vad jag ska göra =)

Omentjej sa...

Näe, fy vad trist. Kloka ord i tidigare kommentarer. Kram!!