fredag 14 januari 2011

Hon fattas mig!


Hon fattas mig alla morgonar
Hon fattas mig varje dag
Intill min levnads afton
Mitt sista ande
tag

Hon fattas mig i mitt mörker
Hon fattas mig i mitt rus
Omkring mig är bara tystnad och ensam i mitt hus

För en stund fastän hjärtat känns som stelnat släpper jag min sorg och drömmer mig bort
Det var hon som gjorde mig helad, skänkte mig ett liv av en annan sort

Hon fattas mig
Hon fattas mig

Hon fattas mig i min vrede
Hon fattas mig i varje steg
Med huden som styr vårt öde sluter jag aldrig fred

En kort sekund, där på farstubron känner jag en vind som av tidens gång
Det var hon som kom över mon som möter mig igen i andan om

Hon fattas mig
Hon fattas mig
Hon fattas mig
Hon fattas mig

Swedish progband

9 kommentarer:

Znogge sa...

Det förstår jag att hon gör. Jag vill inte ens tänka tanken. Men så fin hon är på bilderna. I stil med Miss E och då har vi lagt ribban! Wheatendamer är i en klass för sig.

Minns henne med glädje och tänk vilket fint liv hon fick!

Kramar

Camilla sa...

Jag förstår att det gör ont... Kan inte heller säga att det går över... Men med tiden är smärtan inte lika intensiv längre
Kram

Miss M sa...

Blir berörd ända in i själen Molly av din sorg, *gråter*!

Tack för fina ord på min blogg:) Och klart jag stöttar dig vännen; jag vet allt för väl hur ont det gör! Jag var FÖRTVIVLAD, kände mig helt lost och det gjorde så ont! Började kolla på valpar redan 2 dagar efter för att lindra min sorg, hämtade Tillie efter 1 vecka, men fick sån ångest för jag bytte ut in fina Gibzon att vi lämnade henne tillbaka! Fick dock ångest för den lilla söta tjejen som varit hemma hos oss så efter ytterligare en vecka hämtade vi tillbaka henne igen! Tog ett tag innan jag tog henne till mig och insåg att jag kunde älska henne lika mycket! De var ju så olika ina fina hundar; älskade sjuka Gibbe, med de trognaste ögonen i världen, och pigga, livliga, trogna och livsglada Tillie <3

Det gör över Molly, Men man minns för alltid! En dag minns du med värme och glädje, utan sorg, och inser hur mycket hon gett dig! KRAM

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag kramar om stort. Det är klart att hon fattas er. Fina fina Ronja.
KRAM <3

Villa Frejas bokblogg sa...

Ps, det önskar jag också. Att vi kan träffas på riktigt snart.
Kram.

Znogge sa...

Jag tänker på vad Miss M skriver. Jag hade själv skaffat en ny hund på studs. Det innebär inte att man på något vis glömt sin gamla vän för det gör man aldrig. Aldrig. aldrig. Men kärleken är så finurlig att den räcker till måna hundar och många människor.

Men det vet ni bäst själv vad som känns rätt.

Kramar

Käthe sa...

Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Hej fina Molly. Ville mest kika in och titta till dig. Och krama om. Hur mår du? Jag tänker massvis på dig ska du veta.
KRAM!

Mrs J sa...

Förstår att det känns tomt! Kram!