tisdag 4 januari 2011

Tungt besked


Ronja mår inte bra; den här hösten och vintern har hon tacklat av rejält; inte varit lek- eller matsugen, slö när vi är ute och promenerar. Det känns som om hon har tappat livsgnistan. Idag har hon genomgått mängder av prover och röntgen. Veterinären misstänker en tumör på de inre organen, hennes lilla söta mage är svullen. Att utsätta henne för ultraljud och eventuell operation känns som en mycket självisk handling på en hund som är 12 1/2 år. Det är helt enkelt dax att ta farväl....De kommande dagarna får jag låta dagsformen avgöra om jag skriver här eller ej för att skiljas är att dö en smula...

21 kommentarer:

Fifi sa...

Usch, det där är bland det värsta som händer en. jag kommer aldrig att glömma hur det var med min katt Gollum, när jag tvingades inse att slutet var nära. Usch, jag tycker så synd om dig och din familj som får genomlida detta! Man får helt enkelt försöka tänka på hur fint man har haft det tillsammans

kram

Käthe sa...

Fruktansvärt! Kram!! Med tiden kommer det att kännas bättre och du kommer alltid att minnas henne på ett fint sätt.

Sunflower sa...

Styrkekram till dig, bästa Molly!

Camillas dagar sa...

Mina allra varmaste kramar till dig och din familj. Finaste lilla vovvan! <3
Du får tänka på att hon slipper lida om hon inte mår bra, men oj vilket tomrum det kommer att bli för er.
KRAM!

Sara sa...

jävlaskit!! Tusen kramar - jag vet hur det är. vi hörs på sms.

Eva Agnes sa...

Ringer i morgon. Nu är det för sent.
Mamma

Znogge sa...

Vi pussar på nosen och klapppar om. Vet att du gör det allra bästa för er fina Ronja.

Kramar

Librarybeth sa...

Styrkekram till dig!!!!! Tungt att ta sig igenom!

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag blir så ledsen för er skull. Lilla söta Ronja. Det är ett så svårt beslut att ta, om än det enda rätta. Och det är så tungt. Vårt svåraste ansvar som djurägare. Samtidigt som det faktiskt också är det finaste vi kan ge våra älskade djur. Möjligheten att lindra deras smärta. Tänk om man kunde göra så för oss människor också när det inte finns någon väg tillbaka. Men sorgen, usch den är så tung. Tänker på er och sänder över massvis med styrkekramar. Hoppas du känner dem.
KRAM!

Miss M sa...

http://tassar.zoomin.se/index/439.html

Läs om regnbågslandet Molly; Det hjälpte faktiskt mig i allt det ledsna! Där ser jag min älskade Gibzon springa fritt utan smärtor och vara lycklig!

Vet hur ont det gör!*kramar om*

Fliselin sa...

Tänker på dig!
Kram

Nina - Glamourmamman sa...

Att ha husdjur är underbart, men när dom dör går man nästan sönder av sorg... Tänker på dig!

Varma kramar!

Att ha det gott sa...

Nej såå trist
Vet precis hur det känns Har varit i samma sits ett par ggr

Omentjej sa...

Åh Molly vad ledsen jag blir... Stackars lilla Ronja.
Stora stora tröstekramar till er!!

Erika sa...

Det värsta som finns är att vara med om detta. Varför kan de inte leva lika länge som oss?
När de är små så är det så avlägset men helt plötsligt är den där, den sista dagen. Det går allt för fort.
Men mitt i sorgen så får man tänka på alla fina minnen man har av dem.

Kramar!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vill bara skicka ännu en kram och tanke <3 Kram!

Camillas dagar sa...

Kikar in och kramar om igen! ♥

Käthe sa...

Tänker på dig!!! Kram.

Marikka sa...

Kramar till dig Molly.

Mrs J sa...

Fy så sorgligt! Många kramar!

Marie sa...

Så tråkigt, Ingela. Vet hur det känns. Vi har också haft en del hundar genom åren men det är ju ingen tröst för er just nu. Den betydelse hon har haft för familjen kommer att finnas kvar i minnet. Kram