onsdag 5 maj 2010

Säg det med ett leende

Grrr har på lunchen pratat me en ¨donna¨ i kundtjänsten på ett sto´rt företag. Hon var såå nonchalant och otrevlig att jag nästan har lust att gå vidare med det här. Fast å andra sidan är det ju hennes förlust...

6 kommentarer:

elisabet sa...

Fast ibland tror jag det är bra att faktiskt gå vidare med sådant, jag glömmer alltid att ta namnet när jag stöter på otrevliga människor tyvärr, men om jag vore arbetsgivaren skulle jag vilja veta om min personal var otrevlig.
Fast som du säger, mest tråkigt för henne.

Erika sa...

Det är så trist med sådant bemötande.
Jag har faktiskt mejlat in till en butikskedja och klagat på ett bemötande som jag och min sambo fick en gång. Och då mejlade de tillbaka och beklagade det inträffade och att de hela tiden försökte jobba mot sin personal hur de ska vara i sitt kundbemötande osv.
Jag tror att det är bra att göra dem uppmärksamma på att personalen är otrevlig. De förlorar ju så otroligt mycket på det eftersom sådant sprider sig fort till bekanta och andra som man känner om man inte är nöjd med ett bemötande man fått.

Eva Agnes sa...

Har också påtalat otrevligt bemötande, dels av kundtjånst och sedan av chefen på stället. Därför var jag tvungen att påpeka det hela på högsta ort ICA. (ligger det i Västerås?)

En tid efter det fick jag först telefonsamtal från chefen där han var helt ursäktande och inte kunde förstå själv att han burit sig åt så. Lite senare fick jag en 50-lapp på posten som plåster på såren.
Kramar Eva Agnes

Att ha det gott sa...

Trist

sara - Glitterögon sa...

Inte enbart hennes förlust ju, så gå vidare med det. Jobbar man inom kundtjänst så ska man också vara trevlig och kunna ta människor. Annars blir det ju deras förlust också. Lämna in ett litet klagomål, det förlorar du inte på.

IngelaMollly sa...

Elisabet: Du har helt rätt, därför är det oerhört irriterande att jag glömt hennes namn, hade varit så mycket lättare att gå vidare då...

Erika: Jag håller med dig, därför ska jag tänka på att lägga namn på minnet om jag stöter på det igen, blir ju mycket lättare för dem att ta tag i då och så att inte oskyldiga blir drabbade...

Eva Agnes: Bra jobbat! Viktigt att uppmärksamma dem på när deras ¨ansikten utåt¨ falerar. Visst ligger det i Västerås! Kram!

Att ha det gott: Ja, verkligen, så lätt att sådan negativitet påverkar resten av dagen...

Sara: Så sant så men i och med att jag inte minns namnet blir det svårt för det är ett mycket stort företag...