fredag 20 augusti 2010

Karlsfält-andra sommaren




Den här gården byggde min gammelmorfar August Ganslandt 1905 vilket syns på husgavlarna. Här växte alltså min mormor Molly upp med sina 3 syskon varav en finns kvar i livet 96 år gammal. Det kändes lite som vi var på väg för att ta tillbaka gården när vi åkte ditåt i caravan förra helgen. Och klockan i mitten kommer naturligtvis från gammelmormors familjs klockaffär!
Nu ska jag snart ut och fredagspubba lite under tiden utmanar jag er att berätta något om er släkt.

8 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilket vackert hus!
trevlig helg!

Znogge sa...

Vilket vackert hus!
Ha en fin helg :D

Kram

Librarybeth sa...

Fantastiskt hus! Vilken resa - både fysiskt och mentalt det verkar ha varit. Hmm, jag inser att jag inte har några gamla foton här på riktigt gamla släktingar...

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sara - Glitterögon sa...

Vad spännande släkthistoria!
Jag berättar gärna, men då privat ;)
Kram.

a - Mode50plus.se sa...

Vilken vacker gård!

IngelaMollly sa...

Glamour-Och-Fläskpannkaka: Ja, visst är det fint?

Znogge: Ja, visst är det vackert? Kram!

Librarybeth: Ja, det är omtumlande.

Sara: Hemskt gärna! =) Kram!

a-Mode50plus.se: Ja visst är den?

Marie sa...

Hej Ingela! Visst var det roligt på släktträffen! Att göra en nostaligtrip på detta viset väckte många minnen til livs och då tänker jag på när du var liten och var hos oss. Vi skrattde lika mycket nu som då! Kram