onsdag 18 augusti 2010

Min höstlista 2010

Jag har blivit utmanad av finaste Nina, Kul!


Stilförebild:
En mix av kändisar, bloggare, folk på stan som jag försöker göra till min egen. Jag inspireras mycket av dem somC vågar köra lite utanför ramarna.

Din stil i en mening: Lite tuffbusig kombinerat med romantisk stil

Vilken är din favoritdesigner/favoritmärke? Modströms (selbstverständlich) och Acne (som jag aldrig har råd med)

Vad inspireras du av i höst? Bloggar, tidningar, höstens färger och folk på tv/ sta'n

Vad tror du på inför hösten? Genomskinliga tyger, sammet, skinn, maxilängder, caper, rutor, leomönstrat

Det bästa basplagget i höst? Kavaj

Färger i höst? Svart, grått, nude, vinrött, grönt

Skor eller väska? Har fortfarande inte hittat den optimala väskan, gillar inte att byta väskor. Skor: ett par klassiska och fräcka boots

En ideal outfit i höst? Skinnbyxor, transparent blus, flätat skärp, poncho, boots m klack och stort/detaljrikt halsband

Do´s and don´ts? Bär det du känner dig bekväm och snygg i, resten kommer som ett brev på posten. Snegla inte för mycket på ¨kortvariga¨ trender som inte passar dig eller din kropp.

Ditt senaste köp? Poncho

Tre saker på höstens önskelista? Boots, Inkamönstrad kofta, ljusbruna skinnbyxor

Jag skickar utmaningen vidare till några av mina bloggisar, och hoppas att ni hakar på :-)

Käthe
Pia
Shopalot
Glamour-Och-Fläskpannkaka
Beyond Sötsur

9 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Kul läsning

Pia Wester sa...

Jaaa, vad kul!

Linda sa...

Vad kul! Klart jag antar utmaningen:)

Mie sa...

Listor är kul:) Även om jag är lite dålig på att skriva dem själv...

Du kan byta ut adressen på Absolut guldkant till http://mindfulmie.blogspot.com/ för jag har flyttat:)

sara - Glitterögon sa...

Det är bra att jag har dig Molly. Själv är jag hopplös på mode.
Poncho och inka vill jag också ha, så lite rätt är jag iaf ;)

Kul att ni är med i tidningen.

Kram.

Mrs J sa...

Dina höstfärger är helt klart i min smak!

Fliselin sa...

Kan vi få se ponchon?

Emma sa...

Åh, den vill jag också göra :-) Och det är jättekul att läsa om vad Du och andra har för höstlistor! Men jag måste sova nu och sen väntar stockholm imorgon.
Kramar!

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Tack =)

Free Fashion Pia: Härligt =)

Linda: Kul! =)

Mie: Ja visst är det? Så roligt att du är tillbaka!

Sara: du är allt annat än hopplös och det är tur att jag har dig =)

Mrs J: Visst är det läckra färger?

Fliselin: Coming up!

Emma: Ja visst är det kul med listor? Hoppas du haft ett bra Sthlmsbesök.