torsdag 12 augusti 2010

Söderut

Så långt söder det går att komma i Sverige ska jag imorgon, till Ystad på släktträff. Det ska bli så himla roligt, vi ska bl. a. besöka gården där min mormor växte upp. Det är en enorm släkt och jag har nästan inte träffat någon av dem. Jag ser framemot att förhoppningsvis få något bad i havet också. Däremot tror jag att jag hoppar det tyska kompendiet över hela tjocka släkten, jag är ju inte direkt känd för att ha svårt att prata ;-) Det blir en låång resa i morgon...

16 kommentarer:

Omentjej sa...

Åh vad härligt! Ystad är ju jättefint! Fast risken är väl att det är kallt i vattnet? Vad kul med släktträff! Ha en toppenhelg, kram!! (Du får gå in på netonnet och hämta billekar ifall ni skulle få tråkigt... ;)

Librarybeth sa...

Låter jättekul, hoppas att det blir en rolig släktträff!

sara - Glitterögon sa...

Så trevligt med släktträff.
Hoppas att det blir dopp i havet också.
Kram.

Sussi sa...

Vad skoj med en stor släktträff. Fast för min del så gillar jag mer dom små. Jag är inte lika bra på att prata ;)

Hoppas du får riktigt kul..

Kramisar

Miss M sa...

Åh underbara Ystad! Då är du bara 10 mil ifrån mig! Synd vi inte kan ses! men en vacker dag Molls =)

Emma sa...

Åh, det är ju så vackert i Ystad! Härligt att bada där! Och vad kul med en så stor släkt :-)
Kramar

Mrs J sa...

Låter kul med släktträff! Vi hade en jätteträff när äldste sonen var liten, men det börjar vara ett tag sedan...

Znogge sa...

Hoppas du får en riktigt fin tur till mitt landskap! Vädret är kanske inte det bästa men å andra sidan är det varmt i vattnet. Fortfarande 18 grader :D

Kram

Sandie sa...

Vad roligt =) Have fun =)

Alexandra sa...

Oj. Då är du nästan här i krokarna ju :)

Käthe sa...

Hoppas du har haft det trevligt! :)

A- Mode50plus.se sa...

Ystad är jättefint! Det är väl där Hasse &Tage museet finns.

Alicia sa...

Hoppas att du hade trevligt på släktträffen! :)

Omentjej sa...

Hasse & Tage-museet ligger i Tomelilla (jag har varit där, rekommenderas)

elisabet sa...

Vad jag är avundsjuk, så fort jag hittat ett jobb och skramlat ihop lite kontantinsats ska jag flytta ner till ystadtrakten, har alltid varit min dröm!

IngelaMollly sa...

Emma: Ja, för kallt var det men Ystad är underbart!

Librarybeth: Tack, det blev det!

Sara: Tack, ja det blev mycket lyckat!

Sussi: Tack det fick jag! Kram!

Miss M: En vacker dag Malin, tänk att vi var så nära varandra...

Emma: Ja, där är underbart vackert!

Mrs J: Dax för en ny låter det som...

Znogge: En härlig tur blev det! Kram!

Sandie: Tack =)

Alexandra: Ja, väldigt nära var vi.

Käthe: Tack, ja =)

AMode.plus50: Ja, en underbar stad.

Alicia: Tack, det hade jag.

Emma: Tack =)

Elisabeth: Jag hänger på!