torsdag 16 september 2010

Crash Boom Bang

Sent igår kväll krashade min dator totalt. Plötsligt tvärdog den, först trodde jag att den var överhettad men efter några irrterande tryckningar började den tugga och tugga och tugga; restoration, nystart, nytt konto und so weiter. Slutkontentan av detta elände är att precis allt är borta och då menar jag allt! Mest sörjer jag så klart alla fina bilder men i sådana lägen är det ju verkligen postitivt med bloggen men ändå. Fy bövelen alltså. Nu har jag fått ett jättebra tips från Sara var jag kan spara mina bilder. Några mer tips om backup?

6 kommentarer:

Sunflower sa...

Eller extern hårddisk att back up spara på, är också ett bra alternativ. :) Men det är aldrig kul när en dator tvär dör. Tråkigt.

Librarybeth sa...

Japp, vi har en extern extra hårddisk. Maskinerna är inte alltid våra vänner.... tråkigt när bilder försvinner....

Znogge sa...

Extern hårddisk är en bra lösning. Att tänka på i framtiden då ja... Men vilken otur för övrigt.

Kram

Mrs J sa...

Extern hårddisk har maken pratat om länge. Det bara måste bli av!

Och så skulle jag behöva en Iphone, så att jag också kan spela in folk som snarkar ;-)

Erika sa...

Fy vad trist när det blir så.
Jag har en extern hårddisk + en bärbar dator som är i stort sett exakta kopior av den stationära som jag sitter vid mest. Jag gör backups regelbundet. Så om en krashar så finns det ändå kvar =)

sara - Glitterögon sa...

Och jag som trodde det var din jobbdator... så rackarns synd på alla bilder :(

Vi borde nog också investera i en estern hårddisk.

Kram.