söndag 12 september 2010

Död vinkel



Igår kväll såg vi den här underbara filmen som bygger på den sanna berättelsen om Michael Oher som åker ut och in ur olika fosterhem men även får klara sig helt själv på grund av en drogberoende mamma som inte klarar av att ta hand om honom eller någon av alla hans syskon. Leigh Anne upptäcker och känner igen honom då han driver ute på gatorna en mörk och kall kväll och tar med honom hem för att han ska få tak över huvudet. En varm vänskap och kärlek utvecklas mellan Michael och alla familjemedlemmarna, en sådan som får mig att känna mig alldeles varm i hjärtat och som åter igen påminner mig om att lycka och kärlek inte kan köpas för pengar. Sandra Bullock är alldeles underbar och övertygande i sin roll. Se den!

5 kommentarer:

a-mode50plus.se sa...

Det låter som en bra film. Värme! Sandra Bullock brukar göra bra filmer. Ska bli min nästa film att se! Har dusett Slumdog millionaire? Om inte, gör det. Klart sevärd

Pia Wester sa...

Gillade den!

sara - Glitterögon sa...

Tack för tipset :)
Sandra Bullock gillar jag.
Kram.

Erika sa...

Den filmen måste jag ta och se.

Znogge sa...

Tack för tipset! Den låter sevärd...

Kram