söndag 19 september 2010

Hösttrender

Jag är ju en relativt lättköpt och mottaglig ¨varelse¨ när det kommer till mode och trender, jag kan därför tänka mig det mesta av de plagg som för mig är hösten 2010:


Kenza 4 SEK 1995, Jofama - NELLY.COM

  Bild från Nelly


Kamelkappan jag har sett en såå snygg på Kappahl som är så där perfekt rymlig och med den exakta kamelfärgade nyansen och till ett bra pris - hittar tyvärr ingen bild

Huvtröjan så snyggt och huvan är ju ett så bra alternativ till mössan

Leopardmönstrade skor så coolt och fräckt, beställde snygga och prisvärda från H&M som tyvärr ej passade mina höga vrister ;-/

Flygarjackan snygg hipp och cool, fast med viss reservation att den redan har varit så hypad att jag tröttnat innan den börjar användas. Är ej heller 100 på att en sådan kort jacka passar min kroppstyp, nej tror faktiskt inte det...


Carol Coctail Dress SEK 4995, Dagmar - NELLY.COM
Bild från Nelly

Sammet Stort rungande ja! Så snyggt, säkert många med mig som dreglat över den tjusiga Dagmarkreationen. Jag är mycket glad över att jag har sparat ett par sammetsplagg.

Herrbyxan sååå snygg på andra men passar den verkligen mig? Inbillar jag mig att mina ben ser ut som korta breda stubbar i dem?

Röd accent ursnygg färg som jag alltid brukar återkomma till varje jul, köper det rakt av!

Vippiga damkjolen ja jag gillar den, perfekt att dölja mina små benskavanker med. Snyggt att mixa med lite hårdare och fräckare detaljer

Spets jag älskar både vit och svart spets, just nu är jag mest sugen att blanda vit spets med svarta byxor eller leggings kanske med lite skinndetaljer

Capen både den enfärgade och rutiga varianten, snyggt!

Leomönstrat ja till både byxor, toppar, klänningar och sjalar!

Smycken gärna stora, blaffiga sådana men har tyvärr lite svårt att bära sådana på grund av en klen nacke ;-/

Grått, Mintgrönt, Grönt, Vinrött, Rostfärgat, , Kornblått och Svart är höstnyanser jag gillar önskar också att jag skulle passa i senapsgult och beige men dessvärre blir jag blek som en albyl i dessa färger...


Bild från Monki

           


Vad gillar ni för hösttrender?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har skaffat mig flygarjackan, och så gillar jag ju stora smycken och så har jag så klart skaffat ett par leo-mönstrade Clark's boots. :-D

Camillas dagar sa...

Tack för att du uppdaterade mig lite i höstmodet. :)
Kram!

Znogge sa...

Flygarjackan avstår jag mer än gärna från precis som allt stickat och höghalsat. Men ett par nya snörkängopr från Clark's hade jag siktat in mig på. Tyvärr var de slut och kanske lika bra det. Väskan grävde ett hål i min klädbudget ;-)

Förrra året köpte jag en svart duffel från Peak och den var inte helt billig heller så jag får nog ligga lågt i höst...

Men visst finns det mycket snyggt!

Kram

Emma sa...

Kamelfärgat, gärna både tröjor och kappa. Leopardfärgad kjol och sjal har precis beställts. Älskar sammet och det mer dressade modet. Har även köpt en rostbrun tröja som jag var tveksam till om jag skulle passa i innan men den var ju hur fin som helst på. Ja, älskar höstmode på det stora hela. Har dock inte fastnat för det här med poncho, tror jag skulle känna mig lite stor i det. Flygarjackan tycker jag e grymt snygg men överlämnar det åt andra att bära den =)

fashionhaggan sa...

älskaar den där skinnjackan, hade inte haft nåt emot att den hängde i min garderob.

Librarybeth sa...

Stickat is da thing for me! Och oväntat nog har jag trillat dit på leopardmönstrat, det hade jag inte kunnat tro! Psst vad fint du har pysslat här på bloggen!

Att ha det gott sa...

samma som du

sara - Glitterögon sa...

Jag går inte så mycket efter trender utan är min egen med en smak av kvinnligt 50-60-tal och lite tuffare rockabilly :)
Gillar mode, men är värdelös på att följa trender.

Erika sa...

Flygarjackan gillar jag, leopardmönstrat, spets, huvtröjan, Vippiga damkjolen, capen.
Det finns så mycket snyggt i höst, men nu har jag shoppingstopp till slutet av oktober. Det har fladdrat lite för mycket ur plånboken på sistone, hehe!