måndag 22 november 2010

Att inte sakna kossan förrän båset är tomt...

Jag känner mig så himla ledsen, kränkt, arg och utnyttjad! Är det verkligen så att bara för att jag vill/försöker vara snäll och omtänksam ska behöva finna mig i att så ofta vara andrahandsvalet? Något jag lär mig från år till år är att de som verkligen är ärliga och bryr sig om just mig som människa är lätträknade. Dem tänker jag lägga fokus på från och med nu och inte bry mig så mycket om de andra. Nåväl försöka ska jag...och kan just nu inte riktigt skaka av mig den sårade känslan  och den beska eftersmaken i munnen...

11 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Så är det , Lalla. Det tar tid ibland att lära sig vilka man ska bry sig om och inte.
Svår lärdom men viktig.
kramar

Znogge sa...

Tråkig och bister erfarenhet men man lär sig. Och går vidare på något vis!

Kram

Omentjej sa...

Jag känner igen mig i det. Usch vad trist det är. Jag tycker i alla fall väldigt mycket om just dig! Kram!!

Sara sa...

och du och jag - på fredag :)

IngelaMollly sa...

Eva Agnes: Mmm...Kram!

Znógge: Ja, känns jobbigt och gör ont men oftast går man ju stärkt ur det hela...Kram!

Emma: Tack fina =) Kram!

Hedgehog-Sara: Du & Jag =)

hallinbloggar sa...

Jamen det är helt rätt. Ingen idé att lägga tid på männsikor som bara tar energi. Så har jag gjort och det känns superbra! You go!!!

Mrs J sa...

Dissa alla energitjuvar! Vi har nyligen gjort oss av med en jättestor...

Att ha det gott sa...

Heja dig Molly
jag är din vän glöm aldrig det

Sussi sa...

Det kryper rätt fort fram vem som är ens verkliga vänner. Bättre med några få man kan lita på än många som gör en arg och ledsen..

Kramisar

sara - Glitterögon sa...

Att bli behandlad så gör så ont. Men försök lägga fokus och energi på de som ger detsamma tillbaks. De andra är inte värda dig.
Kram.

Pia Wester sa...

Usch, sånt kan vara svårsmält...och inte så lätt om det är personer man gillar ändå på nåt vis...