torsdag 14 oktober 2010

Inte Cecilia Lind...

                                                            Bild från Piratförlaget


men Cecilia Lund handlar den tredje boken Hittebarnet om. Fyrabarnsmamman och barnmorskan hittar under sitt nattskift på sjukhuset en nyfödd baby precis utanför ingången till BB och har därefter svårt att släppa den lilla flickan ur sina tankar. Samtidigt som hon kämpar med att läka den skadade relationen med sin man John och känslorna för den snygge polismannen hon träffade förra sommaren...Mitt i allt kaos upptäcker hon också att hon är gravid. John blir överlycklig men Cecilia vet inte riktigt vad hon känner och vad hon vill; klarar hon av fem barn? Är det detta hon vill? Kan hon komma över sin mans otrogenhetsaffär? Den här boken gör ett klart lyft från förra boken tycker jag. Katerina är en mästare - enligt mig - på att beskriva mänskliga relationer och att måla upp familje-och arbetslivets upp och nedgångar något som hon fokuserar mycket på här. Jag hänger upp mig på några lösa trådar och ett väl snabbt avslut men tänker att jag får ge mig till tåls till följande delar som jag ser fram emot med ett barns otålighet. Jag uppskattar också hennes känslo- och vardagsbeskrivningar. En underbar bok som jag rekommendar varmt men man bör dock läsa de två böckerna innan för att ha full behållning av den.

Jag ger den MMMM/M

6 kommentarer:

Znogge sa...

Tack för tipset som noteras. Bra böcker behöver man alltid.

Kram

Librarybeth sa...

Håller med dig Molly. Janousch är bra på det där med att beskriva relationer. Rätt småtrevliga böcker, känner att jag kommer att fortsätta läsa de kommande jag också.

Camillas dagar sa...

Ska lägga till dem på min läslista. :)
Tack för tipset.

sara - Glitterögon sa...

Alltid trevligt med boktips. Har aldrig läst något av henne förr - kanske dags nu?!
Kram.

Sussi sa...

Tack för boktips. Jag hade inte hört talas om den boken. Eller dom andra innan heller..

Ha en mysig fredag
Kramisar

hallinbloggar sa...

Tack för tipset. Har bara läst Anhörig som jag gillade mycket. Läser också hennes blogg på Amelia där hon skriver riktigt bra!