torsdag 21 oktober 2010

Mera flärd!

Igår stupade jag i säng redan kl 9, vet inte när det hände sist...Tog ett bra tag innan jag somnade men sov tack och lov bättre inatt än vad gjort de sista nätterna, natten till igår tror jag inte jag sov mer än en timma...det är läbbigt att gå med sådan sömnbrist på jobbet och försöka göra något vettigt, tänka klart osv. Ärligt talat förstår jag inte hur människor med långvariga sömnproblem klarar av att hantera sitt jobb och sig själva. Själv var jag speciellt igår totalt utmattad och gråtfärdig. Jag är en riktig ältare och oroar mig för många saker just nu. Jag skulle bli så himla glad om det fanns något litet roligt att se fram emot, något som snart väntar runt hörnet...och kanske ett glas champagne på en torsdagkväll...?

10 kommentarer:

sara - Glitterögon sa...

Nej, det är ju just min abnorma trötthet som sätter käpparna i hjulet... därför jag än så länge är hemma.
Hoppas du känner dig piggare i dag.
Kram.

Librarybeth sa...

Molly behöver en god middag med något rött att dricka till. En choklad bit och så en bra film med fjantlyckligt slut. Och så sova mera. Kram till dig!

Znogge sa...

Då får vi hoppas att det händer något sådant och varför inte? Korka du upp en flaska och njuta av något gott i mat- och dryckesväg! Tror du behöver det.

Kram

Eva Agnes sa...

Samma här!!! Och jag hade inget hellre gjort än druckit ett glas champagne med dig.
Kramar i massor
Mamma

Eva Agnes sa...

Hej igen Gumman!
Jag dricker i stället kaffe Cappuccino fårn Gevalia med "heavy" chokladsmak.
Kramar igen

Eva Agnes sa...

Kaffe cappuccino från Gevalia i samarbete med Marabou = underbart gott och lenande för sårade själar.
Kramar Mamma

Eva Agnes sa...

OJ! Visste inte att mitt andra inlägg gick in. Så nu har jag fyra inlägg här...hmmmmm

hallinbloggar sa...

Vad skönt att du fått sova! Har haft några sömnlösa nätter och det är verklgen urjobbigt. Hoppas det snart händer dig lite kul saker!!

Käthe sa...

Det tar så mycket energi att oroa sig. Hoppas det snart blir bättre. Kram!

Erika sa...

Samma här, jag lade mig runt nio igårkväll också.
På tv gick det ett intressant program om sömn och vad som händer när man inte sover tillräckligt. Jag har för mig att det var vetenskapens värld. Men det kan ha varit något annat program.
Hjärnan stänger av vissa delar i vaket tillstånd när man har sömnbrist så det är därför man inte kan tänka klart bland annat.
Och så tar den "mikrosömner" då den stänger ner helt i mellan 3 och 18 sekunder. Det märker man inget av själv. Men det är riktigt farligt om man är i trafiken tex.
Jätteintressant program verkligen.

Hoppas att det du oroar dig för ordnar upp sig. Inget kul när det är så.
Kramar!