måndag 14 mars 2011

Änglar finns dom?

                                  Bilder från Bio.nu

På tal om filmer såg jag den svenska filmen Änglavakt i helgen och jag tyckte den var riktigt bra! Den handlar om Ernst och Cecilias familjelycka som raseras på en sekund då deras nioåriga son råkar ut för en olycka på lekplatsen och hamnar i koma. De båda hanterar sin sorg på olika sätt och glider i från varandra. Från ingenstans dyker fransmannen Walter upp. Han verkar besitta oanade krafter...
Fint skådespel och jag blir imponerad av Izabella Scorupcos insatser och framför allt hennes franska.
En sevärd svensk film!

8 kommentarer:

Znogge sa...

Tackar för det biotipset. Gör en notering...

Kram

Att ha det gott sa...

Tack för tips

Alicia sa...

Tack för din fina kommentar. Det värmer. Kram.

Camillas dagar sa...

Tack för tipset. Ska lägga det på minnet. :)
Kram!

Fifi sa...

Ja, det var bara en lite toppning jag gjorde, men jag blev nöjd faktiskt!

Villa Frejas bokblogg sa...

Tips är alltid bra. Fast vi kommer så sällan iväg på bio... blir hyrfilm i stället.
Kram.

Sussi sa...

Den filmen vill jag se. Trots att jag inte brukar gilla Svenka filmer..

Kramisar

Librarybeth sa...

hihi vilka filmlibrarians vi är!!! nu ska vi se om den filmen finns att låna... tackar!!!