söndag 13 mars 2011

The moment passes by...

Jag har alltid älskat film; alla sorters film. Repliker som ¨Frankly my dear I dont give a damn¨ ¨You had me att hello¨ och ¨de säger tänk framåt se framåt. Jag tänker bakåt där är jag nu inte här men där¨ bär jag med mig som små fina ordramsor i min lilla mentala ask.
Just nu vill jag se:

King's speech
Black Swan
True Grit
Mina eftermiddagar med Marguerite
Jag är min egen Dolly Parton
Sarah's nyckel
Möte i Toscana
Winter's bone
Medan åren går

Någon film som du vill se?

10 kommentarer:

Librarybeth sa...

Jag hänger med på allihop! :D Fast Kings speech har jag sett men det går en gång till om jag säger så... :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Kings speech, gärna. Gyllene Knorren hela familjen. Och sen vill jag se den där filmen med Julia Roberts, eat, pray and love tror jag den heter... men den går inte på bio längre va?!
Kram.

Käthe sa...

Jag kommer aldrig ihåg vad filmer heter men visst vill jag se en massa. :)

hallinbloggar sa...

JAg har exakt samma lista! Sarahs nyckel har jag sett och har Kings Speech och Black Swan inplanerad. DEt är härligt med en bra biofilm!

Znogge sa...

Sarahs nyckel. Fast jag har beställt boken men vet inte om jag ska läsa den först. The King's speech är underbar men det har jag tjatat om förut ;-)

Kram

Eva Agnes sa...

Två av citaten känner jag igen och vet att de är ur Borta med vinden och Farväl Falkenberg men det där "you had me at hello" ur vilken film är det?
King's Speech är en "feel good" och Black Swan är en "feel bad"
Möte i Toscana kommer tyvärr inte upp i Halland överhuvudtaget. Kanske senare........
Kramar Mamma

Marikka sa...

Jag vill också se - hela listan.

IngelaMollly sa...

ALla: Ni verkar ha lika god filmsmak som mig -,-)

Mamma: Citatet är från Jerry Mguire. Kram!

Omentjej sa...

Jag har sett:
King's speech
Black Swan
True Grit
Winter's bone

...och de var alla jättebra!

Vill även se resten av filmerna på din lista! Framför allt älskar jag ju Kristin Scott Thomas!

Mrs J sa...

"Sarahs nyckel" är jag inte alls lika sugen på att se, nu när jag läst boken. Tror att filmen blir mer spännande med boken oläst.

"Black Swan" och "The Adjustment Bureau" står högst på min lista!