tisdag 29 mars 2011

Inspirerande!

Vad roligt att det finns fler än jag som tänker på liknande sätt kring shoppinghysterin. Jag har fått så många intressanta tips och tankar, kul! Beträffande boken jag skrev om igår tror jag den är så ny att biblioteken inte hunnit få in den ännu men lämna inköpsförslag vetja! Det tänker jag göra när jag är tillbaka efter min ¨Bonoledighet¨.
Det är lätt att missa alla godbitar vi samlat på oss i garderoben om vi - läs jag - ständigt köper nytt; på så sätt är det svårt att känna sig nöjd med det man har. Jag letar vidare efter tips på hur jag bygger upp min basgarderob och så är jag inne på att köra ett längre klädköpsstopp.

Vad säger ni? Tänk vad kul om vi kunde tipsa varandra om hur vi investerar i bra basplagg, kombinationsmöjligheter och bok/film/tidnings och tv-tips. Är ni på?

8 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Jag är på
Gillar Tim Guns program på eftermiddagarna på 4+

Sussi sa...

Så är det nog. Ju mer man handlar, ju mindre känns det som om man har att sätta på sig! Jag har kläder jag köpt för ett bra tag sen som jag ännu inte använt! Kanske ska sätta mig själv på köpstopp med..

Kramisar

Erika sa...

Jag har börjat köpa mer på second hand, det mesta till bebis har vi köpt i andra hand. Känns som ett bra drag då vi kommit undan bra mycket billigare än om vi skulle ha köpt allt nytt.

Znogge sa...

Själv behöver styra upp min garderob och inrikta mig mot vissa plagg. Men jag är så förtjust i tunikor...

Så mysigt att vaa hundledig. Hoppas allt går bra med Bono!

Kram

Mrs J sa...

På :-) Ska kika igenom mina modeböcker och tipsa om de bättre. Finns tyvärr en del bottennapp. Ska bara läsa ut "De målade grottornas land". Är efter fem kapitel måttligt impad.

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag är absolut med. Egentligen borde man ta ut alla favoritplagg ur garderoben (enklast vore om man hade en provdocka, men hur många har en sån?!) och fota alla kläder i olika kombinationer. Tidskrävande, javisst, men då vet man exakt vad man har.
Mysigt med hundledighet. Har ni det bra?
Kram.

Fifi sa...

Jag är absolut på, jättebra initiativ!

Funkade det för dig med att dundra på? Kom bebisen ut tidigare?

Librarybeth sa...

jorå, kommer jag på något att bidra med så... jag recyclar ju min garderob heeela tiden. Så shoppar man in något nytt som lyfter och så kör man runt igen... kollar man på mina sk dagens och bara vill ha nytt blir man gruvligt besviken om jag säger så... haha