söndag 6 mars 2011

Skamvrån?

Är jag den enda som inte är ett dugg intresserad av att följa dagens händelse? Jag förundras mest över den otroliga disciplin och målmedvetenhet deltagarna besitter. En av mina bästa väninnor deltar och naturligtvis hejar jag jättemycket på henne. Imponerad är jag också och någonstans därinne kan jag förstå det roliga i att kämpa och slita mot målet som hägrar runt hörnet. Men att titta på tävlingen eller delta själv är jag inte intresserad av. Bjudningar och kalas där ¨käcka¨ tävlingar ingått - gärna på tid - har alltid fått mig att se rött - kan det ha något att göra med skolans kränkande gymnastiklektioner -?
Samtidigt som jag naturligtvis förespråkar vikten av att röra på sig för att må bra. Jag kan själv hamna i ett euforiskt tillstånd då de kära endorfinerna bubblar upp. Det är viktigt att hitta din grej och att träna efter dina förutsättningar för att må bra! Se där, dagens predikan!

Uppdaterat 20:37: Jag måste ändra färgen på min text, jag hade länkat men misstänker att det inte gick att se?

7 kommentarer:

Sussi sa...

Kan det vara Vasaloppet du menar?
Jag tycker det är perfekt att ligga i soffan och mysa till. Så här lite dan efter ;)
Men att vara med själv, skulle aldrig komma på tanken ens!

Kramisar

Miss M sa...

Jag ä rtotalt ointresserad och dessutom stolt över det ;)

Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Wasaloppet är ingenting jag följer på teve, däremot gillar jag att se skidtävlingar såsom VM & OS och skulle gärna ut i spåret själv. Men aldrig utför! Och inte i Wasa-loppet. Det får vara nån måtta på't.
Kram.

Fifi sa...

Haha, det tog mig ett par ögonblick att förstå vilken händelse du syftar på, det säger nog en del pm mitt intresse också…

Förstår att du måste längta dig galen efter lille vovven!

Sara sa...

Det är ju värsta sköna - att ligga i sängen och dricka kaffe - och känna lycka över att slippa åka ;)

Nina - Glamourmamman sa...

Nja, Vasaloppet är inte min grej heller ;-) Jag älskar att träna, men 9 mil på skidor lockar inte! Sambon har dock åkt 3 ggr! Galet :-) Ha en skön söndagkväll!

Kram Nina

IngelaMollly sa...

Alla: Inte min cup of tea, blir stressad av att se ;-/ Skönt att höra att jag inte är helt ensam om att inte titta