fredag 25 mars 2011

Marie bebådelsedag

idag som också betyder Våffeldagen! Jag blir lite ledsen och vemodig när jag ser och hör ordet våfflor för det var något som Ronja älskade! Vi gav henne detta med grädde strax innan vi åkte iväg med henne för att låta henne somna in och det högg i mitt hjärta när jag på kvällen såg den övergivna lilla våffelbiten på en tallrik i kylskåpet...
Jag tror jag spar på våfflorna tills i morgon då vi välkomnar hem lilla Bono och så minns vi Ronja samtidigt med glädje!
Ska ni äta våfflor idag?

4 kommentarer:

Znogge sa...

Nej, det ska vi inte göra. Jag har just avhandlat ämnet i min blogg.

Jag tycker ni gör helt rätt som väntar tills i morgon. Vilket fint välkomnande av Bono med en bit våffla. Det hade Ronja gillat.

Kramar

Glöm nu inte att bombadera oss med bilder på honom!

LeiaMia sa...

Wow, vilken tjusig Wheaten-blogg!!! Hälsningar från en annan Wheaten :-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Vi åt våfflor i förrgår utan en tanke på att det är våffeldagen i dag.
Ni gör helt rätt i att vänta med våfflorna till i morgon. Ett varmt välkomnande av finaste Bono och ett kärt och sorgset minne av älskade Ronja.
Kram.

Omentjej sa...

Yep, det blev några våfflor och resten äter vi idag. Äntligen dags att ta hem Bono, grattis!!!!