torsdag 18 mars 2010

Matminnen


När jag tänker på och längtar tillbaka till vår tid i San Fransisco är det ofta förknippat med allt gott vi åt där och drack med för den delen. Noah's bagels med lax och cream cheese, Fresh Choice's New England Clam Chowder Soup,Mama Mia's meat sauce, Cayley's Classic CeasarPancake house med sina ljuvliga pannkakor med jordgubbar, Starbucks latte och underbart stora chocolate chip cookies och Glen Ellen's chardonnay som tillverkas där Falcon crest spelades in...

Åh vad jag längtar tillbaka och vad hungrig jag blev...

10 kommentarer:

Sussi sa...

Jag blev också jättehungrig!! Det är långt kvar till lunch :-(

Ha en riktigt bra dag
Kramisar

Pia Wester sa...

Jag med! Dumma dig.......;-)

Eva Agnes sa...

Och Noa's Bagels låg vägg i vägg med Starbucks.. Först gick vi in på Noa's och skaffade en bagel sedan vidare till Starbucks och beställde kaffe.
Jag minns också pannkakorna, tjocka med chokladpluppar i och Fresh Choice där en vegetarian kunde frossa..
Kramar från
mammi

elisabet sa...

Det finns verkligen mycket god mat där, och vin!

Librarybeth sa...

Läste just ditt inlägg precis innan jag ska ha en date med min lunchlåda....suck :D

Znogge sa...

Mmmm... Det lät gott! Hur länge bodde ni där?

Kram

Fliselin sa...

Låter som ljuvliga mat- och dryckminnen!

Blir så sugen på något sött!

Att ha det gott sa...

Nu blev jag hungrig

Camillas dagar sa...

San Fransisco låter helt underbart! Dit vill jag också åka!
Kram!

IngelaMollly sa...

Sussi: Hoppas du fått din lunch nu? ;-) Kram!

Free Fashion Pia: F'låt, det var inte meningen ;-)

Eva Agnes: Those were the days...=)Kram!

Elisabet: Ja, jag längtar till allt =)

Librarybeth: Man ska inte förringa lunchlådor ;-)

Znogge: Ja..i två år. Kram!

Fliselin: Ja, och nu vill jag tillbaka och jag är också sugen på ngt sött ;-) Kram!

Att ha det gott: Jag med ;-)

Camilla: Jag tycker absolut du ska åka dit, finns så mycket fint att se och uppleva =) Kram!