tisdag 2 februari 2010

Återfall

Tror jag minsann att jag drabbades av i fredags; det var verkligen ett sådant där oövertänkt, förhastat klädköp. Det var inte något speciellt med varken klänningen eller tunikan, inget som jag hade tänkt ut att jag skulle behöva. Tror att jag förblindades av det billiga priset och att jag inte köpt någonting på en månad. Undrar om jag inte ska vara lite snällare mot mig själv och unna mig något litet litet varje månad annars tror jag att jag kommer bli fixerad vid köpandet i sig. Reaplaggen åkte i alla fall tillbaka igår för jag såg verkligen inte riktigt klok ut i dem. Ibland gör jag så konstiga saker...

12 kommentarer:

Miss M sa...

Men det är ju precis som du själv säger, förbjuder man sig blir man till slut förblindad! Det är samma med mitt sötsug som jag kämpar emot, ibland måste man helt enkelt unna sig! Det handlar liksom om att lära sig att bli nöjd med det lilla =)
Stoppa förbudet nu och satsa på att köpa det där du verkligen vill ha i stället för att tycka det är ok för att det är billigt =)

KRAM

Fliselin sa...

Bra Molly! Jag tycker att det är bra att plaggen åkte tillbaka om du inte var helt hundra på att du tyckte om dem! Jag är expert på att lämna tillbaka om jag inte är nöjd! Jag försöker nu verkligen tänka mig för innan jag köper något! Återigen tack vare dig! Klart du ska unna dig något du verkligen vill ha!

Znogge sa...

Bestäm dig för att det är ok att köpa en sak per månad och sedan får det räcka. Reapriser i all ära men ibland köper man saker som man aldrig skulle köpt annars.

Kram!

Mrs J sa...

Lätt hänt att det slinker med onödiga saker till reapris. Har sålt bort en del sådant på Tradera nu. Du kanske kunde avsätta en bestämd summa/vecka(eller månad)?

sara - Glitterögon sa...

Det tycker jag du gör helt rätt i. Unna dig lite då och då i stället för att hysterishoppa sen :)

Marikka sa...

Så funkar det för mig i alla fall, är det totalförbud blir jag helt fixerad och köper till slut helt fel plagg bara för köpandets skull. Men du är duktig som reflekterar över ditt köpande, många av oss (inklusive mig) shoppar en hel del helt i onödan. Det ää varken bra för ekonomin eller för miljön.

Camillas dagar sa...

Du är superduktig och jag vet precis hur det var då jag hade shoppstopp (klarade inte ens en vecka...). Man blir aldrig så sugen att shoppa som då man inte får.
Nej, det är bättre med vårt motto som vi kör på jobbet, "En topp i veckan - för det är jag värd". :)
Kramar!

IngelaMollly sa...

Miss M: Alldeles riktigt och du är så duktig som har lyckats hålla dig ifrån sötsakerna så länge nu och lite måste man bara få unna sig så länge det inte går till överdrift, lagom är bäst. Kram!

Fliselin: Tack, jag är riktigt nöjd med mig själv och blir så glad att lilla jag har kunnat bidra med det ;-) Kram!

Znogge: Du är så klok, så får det bli =) Kram!

Mrs J: Ja, alldeles för lätt och tror jag ska göra så att jag avsätter lite som jag får unna mig för.

Sara: Tack, nu känns det genast lättare och bättre =)

Marikka: Tack, vad snäll du är =) Jag funkar precis likadant ;-)

Camilla: Tack =) Det där mottot gillade jag =) Kram!

Fifi sa...

Det är lätt att falla tillbaka i gamla fotspår. Och att man ska bli så förblindad av prislappar!

Eleonore sa...

Det är så lätt att förblindas av rea!

Librarybeth sa...

Lika bra att gå tillbaka med köp som inte blir lyckade, ibland undrar men hur man tänker när man är i affären, känner igen mig i det!

IngelaMollly sa...

Fifi: Ja, och fastän jag är medveten om fallgroparna trillar jag ändå rätt i dem ;-)

Eleonore: Ja, och gör om samma misstag om och om igen ;-)

Librarybeth: Ja, visst är det konstigt som om all klokhet går upp i rök ;-)