onsdag 17 februari 2010

En fin award


Har jag fått av fina och stilsäkra Käthe. Tack, jag blir jätteglad! =)
Awarden innebär att jag ska skriva 7 saker om mig själv:
1) Jag är lite av en språk och stavningssnobb som stör mig på felstavningar och har enorma krav på mig själv. Jag kan haka upp mig på benämningen av den här awardutnämnelsen; borde det inte vara creative blogger eller kreativ bloggare?
2) Jag har varit gympaledare på Korpen för sisådär 100 år sedan
3) Jag är hopplöst dålig på logiskt tänkande som matte och att läsa kartor, memorerar istället hur jag ska ta mig till olika ställen.
4) Jag är periodare när det gäller mat; gillar jag något kan jag lätt äta det var och varannan dag
5) Jag går lätt igång på feelgood-filmer och tv-serier med lyckliga familjer och med lyckliga slut
6) Jag älskar att hoppa på nya saker men är otålig och tröttnar lätt på vägen
7) Jag har musiköra men är hopplös på noter, när jag tog pianolektioner som barn memorerade jag musikstyckena i huvudet
Jag vill ge awarden vidare till: Camilla, Emma, FrillyEmma, Miss M, Carina, Sara & Znogge

8 kommentarer:

Znogge sa...

När det gäller punkt 1 har du helt rätt! För övrigt tackar jag för awarden och återkommer i ärendet ;-)

Min dag blev helt klart gladare!

Kram!

Linda sa...

Ja, och särskrivningar är läskiga :)

sara - Glitterögon sa...

Åh tack snälla du, vad glad jag blev :)
Dina svar skulle kunna vara mina i ganska stor utsträckning faktiskt. Kram.

Erika sa...

Kul!
Jag har inte alls musiköra men det har min sambo och han brukar kommentera när någon inte håller takten eller så, men jag hör ingenting sådant, hehe!
Han spelar heller inte efter noter.

Sunflower sa...

http://na.se/bloggar/annalevin?scrollIndex=5 <-- Det är bloggen med köpstopp i ett år, som jag läste en artikel om. Kram

Omentjej sa...

Tusen tack vad glad jag blir!! Och vad lika vi är, det enda som inte är lika är friskis-punkten. (Jag kan läsa noter också, har jag för mig... ;) KRAM!

IngelaMollly sa...

Znogge: Varsågod och det var uppskattad läsning =)Kram!

Linda: Ja, visst är de? brrr...

Sara: Det är du värd och det ante mig på ngt sätt..;-) Kram!

Erika: Ja, alla sätt är ju bra utom de dåliga ;-)

Sunflower: Tack för tipset mycket bra blogg =)

Emma: Det är du värd och man kan ju inte vara lika på allt ;-)

Camillas dagar sa...

Tack snälla! Jag skrattar lite åt dina svar här och känner igen mig. :)
Kram!