fredag 20 mars 2009

Bilden av modet


Modeskribenterna Lotta Lewenhaupt och och Tonie Lewenhaupt skriver i Bilden av modet om
pionjärerna och föregångarna, några av dagens verksamma fotografer, influenserna, de tongivande tidningarna Harpers bazaar och Vogue och deras svenska efterföljare Bonniers månadstidning, Damernas värld och Femina och utvecklingen från en tid då modebilderna kom till på en bakgata till dagens påkostade fotograferingar med supermodeller och stjärnfotografer.
Sextio års mode av våra största modefotografer tillsammans med författarnas djupa kunskap bildar en unik dokumentation av modefotografins historia. En blivande klassiker som jag absolut vill ha hemma i bokhyllan!
Nu sängen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Ja det var faktiskt synd. Jag är väldigt nöjd med de randiga byxorna. Hittar du dem kan jag rekommendera ett köp :)

IngelaMollly sa...

Alexandra: Ja garanterat att jag köper dem om de skulle ¨dyka¨ upp ;-)

Omentjej sa...

Åh, den boken vill jag också ha! Böcker kan man inte få för många av, särskilt inte böcker med härliga modebilder.. :)