söndag 22 mars 2009

Nämen hallå


Snökaos ikväll! Vad hände med våren då? Asch den som väntar på något gott... om jag inte minns fel kan både mars och april vara lite oförutsägbara månader vad gäller vädret...
Söndag idag och jag jobbar. Känner mig inte alls bra men biter ihop idag sedan lutar det åt att det blir sängen, mycket c-vitaminer och titta på roliga program som Vänner, Seinfeld, Pang i bygget och sådant som jag skrattar åt; bästa medicinen enligt mig!
Var det någon mer än jag som såg inslaget om hudlotioner på Nyhetsmorgon TV 4 i morse? Fy! Det är inte klokt vad de lurar oss konsumenter med all smörja de stoppar in i produkterna! Jag tyckte det var upprörande med lotionen för barn som innehåller ämnen som kan vara direkt skadliga för dem.

Vi konsumenter måste börja ställa mer krav helt enkelt. Vad tycker ni?

2 kommentarer:

Omentjej sa...

Ja visst är det hemskt med snökaoset! Såg inte nyhetsmorgon men jag kan tänka mig att det är mkt skräp i krämerna.
Klart vi ska kräva bättre produkter. Sa de ngt om apotekets krämer? De är väl inte bättre de förstås?

IngelaMollly sa...

Emma: Ja det måste vi ju göra. Jag minns att en ACO kräm från apoteket var med men här har du länken så kan du kolla närmare om du är nyfiken: http://www.tv4.se/1.903479/2009/03/20/hudkramer_fulla_av_kemikalier