torsdag 26 mars 2009

Smycken från 80-talet


Oj vilka läckra 80-tals smycken M925 har fått in! Jag blir alldeles nostalgisk och kastas tillbaka till mitt upptuperade permanentade hår, min ceriserosa kavaj med axelvaddar, alla mina långa maffiga örhängen....Och låtar som Heaven knows I'm miserable now med the Smiths, There must be an angel med Eurythmics.
Måste hitta ett kort och visa hur jag såg ut!

Min 14 år yngre bror hade hysteriskt roligt med sina kompisar då de var små över dessa kort. Jag som tyckte jag var så cool och läcker på den tiden då det begav sig...

Bild från M925

4 kommentarer:

Anonym sa...

De var super fina

Omentjej sa...

Haha, kära 80-tal. Det är ruskigt kul att se gamla filmer och kanske framför allt tv-serier för modets skull. =D När jag gick i sexan, 1989, sydde jag & min kompis neonfärgade shorts (rosa, gula & gröna i olika partier) i syslöjden som vi sedan använde! I skolan till och med! Ojojoj. :)

Anonym sa...

Söta! Det var mycket som var fint på 80-talet, speciellt alla härliga färger. Men mycket var ruskigt fult också :-)

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Visst är de läckra?

Emma: Ha, ha, ha det hade jag velat se och ¨kära barn¨ så gammal jag är jämfört med dig! ;-)

Nergårds-Emma: Javisst, det är en väldigt skör gräns mellan det som var fint och fult. Mest av allt blir jag nostalgisk...