onsdag 18 mars 2009

Onsdag, strålande sol och barnbokstips

Tänk att det redan är onsdag, helt otroligt vad veckorna flyger fram. Innan man vet ordet sitter vi med näsorna i vädret i strålande solsken slickandes på en glass eller två ;-) Och på tal om solsken; vilken härlig dag! Jag var ute och gick på lunchen och blev alldeles till mig när jag hörde en fiskmås, det ljudet ger mig västkustvibbar så nu fick jag en akut Falkenbergs och Göteborgslängtan...Påsken kanske?...
Jag måste bara tipsa om en urgullig barnbok om älvor som heter: Älvor en magisk bok om ett förtrollat rikeI boken får man lära känna älvor och andra övernaturliga väsen och titta in i älvdrottningens slott. Det finns också berättelser om Snödrottningen och andra berömda älvor som Tingeling och Tandfen. Det finns flikar att dra i och små berättelser om blommor och trollformer samt recept på smaskig älvmat. Det medföljer även små älvvingar att ta på sig. Sammanfattningsvis en helt ljuvlig, kanske främst flickbok med älvor som intresse. På framsidan dansar små söta älvor som är beströdda med färgglitter, suck! En ljuvligt färgglad karamell!


Inga kommentarer: