torsdag 26 mars 2009

Sommartid


Redan torsdag och snart är vi inne i vårmånaden april, helt otroligt! Innan vi vet ordet av är det s-o-m-m-a-r....Mmm härligt ord. I helgen är det dax att ställa fram klockan och vi kommer att få de där härligt ljusa kvällarna igen... Jag hade jättesvårt att komma ihåg när klockan skulle vridas tillbaka och när den skulle vridas fram men så läste jag ett sådant bra tips någonstans att till våren ställer du fram utemöblerna och till hösten ställer du tillbaka dem. Fiffigt va! Nu gäller det bara att komma ihåg alla klockor på lördag....;-)
Solen visar sig även idag från sin bästa sida men det enda tråkiga med detta är all smuts som plötsligt kommer fram för att inte prata om fönstrena; isch. Jag får nog gå in på någon av alla städbloggar som finns för att inspireras till bra städtips; t. ex. Ankis städsida. Men varför är det så tråkigt att städa?

4 kommentarer:

Anonym sa...

I´m back :-)
Och städa ja. Det får jag göra imorgon ;-)
kram

IngelaMollly sa...

Nergårds-Emma: Åh vad glad jag blir! Nu är allt som det ska vara igen! =)

Omentjej sa...

Städning är överskattat, lite skit i hörnen härdar oss! ;) Närå, men fy fanken vad det är träligt med fönsterputs och annat elände. Jag måste helt klart vara på rätt städhumör (extremt sällsynt tyvärr). Och visst är det underbart med de kommande vårkvällarna, jippi! God eftermiddag!

IngelaMollly sa...

Emma: Just two words: Eller hur?!