lördag 21 mars 2009

Broken english

I kväll har jag sett en mysig film som heter Broken english. Den påminde lite om en av mina absoluta favoritfilmer Lost in translation. Den handlar om Nora som håller på att tappa hoppet om att någonsin träffa någon. Men så möter hon fransmannen Julien som har en stark passion för livet. En helt klart sevärd lite annorlunda film. Ledmotivet i filmen var en omgjord version av låten Broken english med Marianne Faithful någon mer än jag som minns den? Jag älskade den!

Någon som såg Robinson? Jag tyckte så där. Vad tyckte ni?

3 kommentarer:

Omentjej sa...

Åh, tack för tipset, den filmen måste jag se. Jag älskar också Lost in translation.
Jag "halvsåg" Robinson. Jag blev inte alls engagerad men jag gillar att de fick en tuff start. Jag ger det nog en chans till.

Eva Agnes sa...

Har tyvärr inte sett den filmen men jag har hört talas om den, så klart.
Har ingen video eller dvd-spelare längre så nu är det kört...hi hi
Kram Mammi

IngelaMollly sa...

Emma: Ja se den! =) Och jag håller med dig om Robinson och kommer att ge det en chans till.

Eva Agnes: Du kan ju alltid ¨bjuda¨ in dig hos någon och ha filmen med dig eller se den på datorn ;-)