fredag 27 november 2009

Enkätfrågor

Pia har gjort några frågor om ansiktsprodukter och ber om svar på dem antingen på er egen blogg eller som kommentar under hennes inlägg. Vore jättekul om ni också kunde svara, riktigt intressant och tillfälle för att få bra tips på produkter. Jag har extremt känslig hud och måste hålla mig till de produkter som jag märker funkar för mig, därför är det urjobbigt när en något som jag använder ¨plötsligt¨ försvinner från sortimentet.

Jag som svarar är: 40+

Som rengöring använder jag: Apotekets Cliniderm rengöringslotion + remover för ögon

Dagkräm/nattkräm/ögonkräm: Cliniderms dag+nattkräm samt ögonkrämen

Concealer/foundation/puder: Clinique moisture sheer tint Spf 15, Biotherms forget it instant concealer, (önskar Clinique Almost Powder i julklapp)


Andra produkter jag använder i ansiktet är: Clinique all about eyes. Ytterst sällan ACO:s ansiktsscrub, Cliniques solpuder och daglig make up; kajal, mascara, ögonbrynspenna, rouge och ibland ögonskugga

Mina bästa knep för att se pigg och fräsch ut är: Älska, skratta, läsa, träna, sova, äta bra, sola måttligt och umgås med de som vill mig väl och ger mig energi

3 kommentarer:

Marikka sa...

Jag är världens slarvigaste med min hudvård, vilket är en skandal med tanke på att jag har eksem och andra trista hudproblem, speciellt på vintertid.
Just nu använder jag (och pojkvännen) grekiska olivprodukter som är väldigt bra men inte går att köpa här i Sverige.
När det gäller smink så har jag mycket produkter från Lumene och Face, men jag sminkar mig sällan.
Jag skulle nog behöva en personal shopper för att ta tag i detta och uppdatera mina skönhetsprodukter.

Erika sa...

Vad kul lista!
Den ska jag ta och göra =)

IngelaMollly sa...

Fast man ska nog inte förringa grekiska produkter heller och olivprodukter är ju kända för att vara bra för huden =)

Erika: Ser jag fram emot att läsa =)