onsdag 11 november 2009

Onsdag 11 november


Posted by Picasa
Idag:
Topp Only Kofta Lindex Denimleggings m skinnrevärer Pieces MC-boots Din sko Silverhalsband Guldfynd Armband?
Vilken lycka! Vad underbar den är Kents nya! Har inte hunnit lyssna så mycket förrän idag. Åter igen blir jag påmind om varför det är ett av mina favoritmusikgrupper!
Fascinerande annars vilken enorm debatt som skapats i samband med Lindex Affordable Luxurykollektion. Det var någon kvinna på tv som nyss sade att i alla fall kortsiktigt har varumärket skadats av detta. Ja, det är väl upp åt väggarna om bara människor med en viss storlek ska kunna bära nya fräcka kläder. Vad tycker ni?

7 kommentarer:

Znogge sa...

Självklart ska kläderna finnas i alla storlekar!

sara sa...

Lindex tänkte nog lite luddigt där. Storlekarna 36/38 och 40/42 må vara de storlekar som säljs mest och att de bara vill pröva den här kollektionen. Men de får knappast ett fullständigt korrekt svar om de inte låter alla kunna köpa kläderna.

elisabet sa...

Ja jag tycker det ska finnas för alla storlekar, absolut. Vilken himla fin tröja!

Lisa sa...

Hörde någonstans att lindex (alternativt designern) menade på att om plaggen ska göras i större storlekar måste hela designen göras om, eftersom det annars blir ett helt annat plagg. Så kanske det är, men det borde väl i så fall vara klädskaparnas uppgift att få till detta. Många är ju uppenbarligen intresserade av kollektionen, och lindex borde ju vara måna om att tjäna pengar. Säkert är det så att kollektionen gjordes på prov och att det då är en ekonomisk fråga när man väljer att bara tillverka i de storlekar som säljer mest, men det sänder hur som helst helt fel signaler.

Hanna sa...

Jag tycker att alla kläder ska finnas i alla storlekar.

Marikka sa...

Läcker topp, och du är snygg som vanligt.
Lindex-debatten är lite spännande med tanke på att deras medium är som stl 40-42. Jag instämmer med kritikerna om att de borde även ha tillverkat deras stl L i denna kollektion, men väldigt många klädmärker (inte bara Lindex)gör kläder endast till stl 42. Tyvärr.

IngelaMollly sa...

Znogge: Helt rätt!

Sara: Ja, tycker också det.

Elisabet: Tack =) Tycker jag också.

Lisa: Intressant. Håller helt med dig.

Hanna: Jag med.

Marikka: Tack, vad snäll du är =) Så tycker jag också.