lördag 21 november 2009

Eye-opener

Lördag och solen skiner! Jag minns faktiskt inte sist jag såg solen så jag måste helt klart ta mig tid en stund idag och njuta av den man vet aldrig när den kommer tillbaka! På tal om solen så har jag har precis lyssnat- till att börja med - ett öra på en professor i naturresurs-hushållning som Lasse Bengtsson intervjuade i Nyhetsmorgon. Han förklarade på ett väldigt bra sätt och gjorde lättbegripliga liknelser på hur alla klimatproblem hänger ihop. Två tydliga exempel som han pratade om är Grönlandsisen och Korallreven. Usch! Det här går ju inte att blunda för längre vi har ju vår framtid att tänka på också och inte bara oss själva.


2 kommentarer:

Znogge sa...

Så sant som det är sagt! Framtiden är en del av vårt ansvar. Så är det bara.

Här är solen också framme och det känns gott!

Kram

IngelaMollly sa...

Znogge: Eller hur?! Underbart! =) Kram!